Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 429 ggr
Rorosjons
0

Kastrerad hane sökes - brev!

Fick detta mail idag! PM:a om ni har det Åsa söker!

Hej
Söker med ljus och lykta efter en kanin-kompis till min 5-åriga kaninhona som i Söndags miste sin bästa kanin-kompis sedan födseln (De var kullsyskon och har alltså följt varandra sedan de såg dagens ljus).

Letar med ljus och lykta efter en kastrerad kanin-hane till hon som är kvar men har hittills inte hittat någon….Har kikat in på blocket, kollat lite olika anslagstavlor osv. Kom av en slump in på din sida och såg att du åtminstone bor i Jämtland och även om inte du har någon kastrerad kanin-hane till salu så kanske du vet någon som inte längre vill ha kvar sin kanin och därmed kan tänka sig låta den flytta till oss och framförallt vår numera ensamma kanin Bruna, som vi tycker synd om som har varit som "ler och långhalm" tillsammans med sin numera döda kullsyster. Sorgligt tycker vi och vill snabbt försöka hitta en ny kompis till henne.

Jag tänkte att du kanske har kontakter eller känner till någon / några flera som har mycket kaniner och som kanske har någon till övers för oss? Jätte tacksam om du svarar och kanske ger oss lite hopp om att det finns någon kanin.
Kanske måste tala om att vi hellst vill ha en kanin som är ungefär lika gammal som vår Bruna, dvs ca 4- 5 år (ej äldre) Vill att de ska åldras i ungefär samma takt.

Oj, vilket långt mail! Blir lätt så när man är snabb att smattra med fingrarna på tangenterna :)

PS: Satte in en annons på blocket under "Köpes" på djursidan (kaniner och gnagare). Där kan bild ses på vår kanin och lite allmän info också.

Mvh / Åsa J (Hammerdal ca 7 mil från Ö-sund/Jämtland)

Spannarboda
0

Varför just en hane?

Zvintos
0

#1: För att hona + kastrerad hane brukar vara den säkraste kombinationen.

Hona + hona kan funka om honorna vuxit upp tillsammans, men det är ingen garanti för att det fungerar.
Här hemma har kastrerad hane + hona fungerat absolut bäst.

Spannarboda
0

#2 : Okej, ja, mina honor jag hade gick ihop superbra. Fast det är ju dock olika från individ till individ

Rorosjons
0

Någon i närheten av Jämtland som kan tänka sig att skänka/sälja sin kastrerade lite äldre hane till Åsa?
Ni kanske ska ha vägarna förbi?

Kom ihåg, kontakta mig via PM!

[BonnieL]
0

Vad snällt att du hjälper till =)

Rorosjons
0

#5 Tycker endast att det är roligt =).
Tyvärr sitter jag på skolans datorer hela veckorna (måndag-fredag) och dem har skolan blockerat väldigt mycket, bl.a msn så jag kan tyvärr inte kontakta henne förren på fredag, men jag försöker hjälpa så gott det går :)