Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3869 ggr
Noa-Nisse
0

Passa kanin?!

Hejsan!

jag är ganska desperat nu när jag skriver detta, Jag vill hitta någon som skulle vilja passa Skalman under dagarna 27/11-1/12

Hade varit väldigt snällt, jag kan ge en symbolisk summa för arbetet! Det ska vara någon i södra skåne, helst nära ystad, om inte i ystad :)
jag ska nämligen åka till spanien och måste få kaninvakt. mina 5 närmaste kompisar är har åkt till u.s.a som aupairer och min mormor är jag tyvärr ovänn med så hon vill nog inte veta av honom. och mamma och pappa och bror ska med + några andra kompisar.

Skriv gärna! jag är lite desperat, det börjar närma sig!

mvh Johanna

Medarbetare på Hundar.ifokus

malinroth
0

Jag bor i Umeå så jag kan inte ta hand om honom men jag tänkte bara tipsa om att du skulle kunna kolla om det finns nån 4h-gård där i närheten som kan ta hand om honom om det inte löser sig på annat sätt. Här i Umeå på 4h-gården tar dom hand om kaniner för 200kr/vecka och de har jättefint hos kaninerna :)
Hoppas det löser sig!

Apelzin
0

jag bor intill lund… hoppas det g¨r bra…

MajaL
1

Bor i Kristianstad. Har ett litet kaninpensionat. En kanin som ska bo här tills i sommar kommer på tisdag, men här finns plats. :)

Är din kanin ute- eller innekanin?

De brukar få ha egen mat med sig, hö, strö och vatten finns här. Du kan läsa mera på hemsidan på "Pensionat". www.naturenskaniner.weebly.com

Du kan PMa om mitt erbjudande skulle hjälpa dig. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[BonnieL]
0

Medföljer bur osv?

Apelzin
0

jag vill veta liiite mer om kaninen…

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kristianstad är kanske lite långt iväg :P men tack för att du skrev!

#4, nej han bor ju ute i en stor bur som inte går att flytta :/

men man kan ha honom inne de få dagarna jag är borta, det blir inga problem.

#5 Han heter då Skalman och är en viltgul dvärgvädur, lite över fyra år. Jättesnäll och jättego, slickar på en när man kliar honom på baken. tycker om bär :P

han är väldigt lätt att ta hand om, har aldrig bitit någon under hela sin livstid. sprallar nästan aldrig när man tar upp honom. tycker om att bli buren och bli kelad med. gillar alla människor! lugn och stabil. Gillar att skutta ute men också att ta det lugnt inne. Han har ju bettfel men det är ju inget som gör någon skillnad.

han kan både vara ute och inne, dock kan jag inte ta med någon bur för uteburen han har är jättestor.

jag kan nog fixa en innebur som han kan ha under de få dagarna, men inte en utebur!

hoppas detta kan gå vägen!

bifogar några bilder!

Noa-Nisse
0

Noa-Nisse
0

Noa-Nisse
0

Noa-Nisse
0

man kan ha honom lös, men för att vara på säkra sidan så tar jag självklart med koppel och sele!

Nickel
0

Jag bor i malmö, så om du inte har hittat nån som kan passa honom, så kan jag passa honom, om du vill. Har en innebur som han kan få bo i på vår terrass. Där är det glastak och väggar på tre av sidorna så det blir ju inte så varmt som inne men inte heller riktigt kallt, terassen är lite upphöjd också, men andra kaniner som har bott där trivs bra. Har även hagar som han kan få komma ut i. :)

[findusen]
0

om det krisar och det inte löser sig med någon av ovanstående, har vi inackordering på mitt jobb, jobbar i djuraffär. han bör ha egen bur med sig för vi har bara mindre burar till utlåning (men det kan ju funka i nödfall) och han får isf komma ut o springa ett par timmar om dagen. kan inte säga en exakt summa men det brukar ligga runt 25-35kr dagen inkl mat och allt då. mejlar nret till affären till dig!

Apelzin
0

Jätte söt kanin… Om jag skulle passa han skulle han få bo ute…

Noa-Nisse
0

#11 och #12 tack :) då har jag en nödlösning om jag inte hittar närmre. det är ändå 6 mil till malmö, men tack så hemskt mycket :) jag hör av mig igen!

#13, du bor också i k-stad? :P jag tror  det är lite långt iväg. jag har inte körkort liksom heller :/ men tack så jättemycket för att du var villig att ställa upp :)

Salladshataren
0

Jag bor i Hässleholm, men tillbringar en del tid i Malmö också!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

essut50
0

Kan inte dina föräldrar hjälpa dig med transporten??Nu när du har fått så bra erbjudande överallt..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

hjartelyckanskaniner
0

Jag skulle kunna hjälpa dig. Bor dock i Staffanstorp. Kan isåfall åka till dig och hämta kaninen, men måste isåfall ha en innebur då jag inte ha någon som är över. Kan fråga om jag får låna en innebur av min kompis, men kan inte lova något.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hjartelyckanskaniner
0

PM:a mig, maila eller smsa mig.

Mailen är hjartelyckanskaniner@hotmail.com och mob.nr är 0706-92 60 40

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

MajaL
0

Min syster bor i malmö, jag har en innebur inkvarterad hos henne, så du kan alltid lämna honom där. Så transporten hit är inga problem. :)

Har en bror i lund också om det skulle vara lättare.

Har både inneburar och uteburar här. Så inget behöver medtas.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se