Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1164 ggr
Yadakaninungen
0

Färgfråga

För 3 dagar sedan födde min lejonhona 3 små bebisar, det ser ut som om alla är vita och en har kanske något blått på sig.

Min fråga är ser man på huden om dom ska bli creme färgade eller helvita? Det ser ut som om dom har lite mörkare partier runt öron, svans och tassar.

Pappan är viltgul . Dom är helt rosa just nu, men borde dom inte se lite mer "gulaktiga" ut om dom skulle ha den färgen? Tacksam för svar! :)

[BonnieL]
0

Finns ingen färg som heter creme, så det lär dom inte vara iallafall :P

Yadakaninungen
0

Men i härstamningsbeviset står det att Stjärnorna´s Maya (mamman) är Creme/blå/vit weinertecknad? Sry färger är INTE min starka sida direkt, har precis börjat lite smått med Avel och sådant och vill väldigt gärna lära mig mer Tungan ute

[BonnieL]
0

#2 - Har du någon bild på henne? Så kan vi försöka lista ut Vilken färg? hon är Glad

jossan84
0

Gul/blå japantecknad är det nog, och det vita är antingen wienerteckning eller brokning. Förmodligen brokning om ungarna blir brokade.

Yadakaninungen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja visst :) I släkten finns det både gult och persika, kan det vara någon av dem?  Det syns inte så bra på bilden, lägger till en till bild :)

På andra sidan av henne är det en stor blå fläck :)

[BonnieL]
0

#5 - Ser ut som hon är gul/blå japanbrokad Glad

Yadakaninungen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De fläckarna man ser på henne + en stor blå och en gul på huvudet är de enda hon har, så japan är det nog inte .. Jag blir alldeles snurrig i huvudet av alla färger och teckningar ;D Hhahah

Här är en bild när hon är ca 9 veckor :)

Yadakaninungen
0

vad är skillnaden på japanbrokad och brokad? Obestämd

[BonnieL]
0

Har hon blåa ögon? För isåfall är hon wienertecknad.
Skillnaden mellan japanbrokad och brokad är att japanbrokad är japanteckning som är brokad. Brokat kan vara i flera färger t ex viltgul brokad, blå brokad, svart brokad osv. Brokat är inte en Godkänd färg? då det är en dålig mantelteckning.

Yadakaninungen
0

Ja hon är weinertecknad, glömde skriva det ^^,

Tack då vet jag :) Kan det vara så att weinerteckningen går över hela kroppen så att hon är blå/gul japan weinertecknad?

Tack för att ni tar en tid att hjälpa mig! Oskyldig

TereseE
0

Persika är inte heller någon riktig färg, men det kanske du visste? Glad

Linnet
0

#8 Blå/gul japanbrokad då är det ju både blå och gul brokning och bottenfärgen är vit, vanlig brokad är ju vit bottenfärg och så brokning i en annan färg. Tror hon är blå/gul japanbrokad wienertecknad.

Zvintos
0

Anledningen till att det kan stå konstiga färger i härstamningsbevis på vissa raser, är för att det någon gång importerats kaniner från ex tyskland och färgnamnen där har översatts rakt av.
Som flera säger så finns det inga färger som heter Creme, Persika eller Gult. =)

jossan84
0

Cream är engelska namnet för viltisabella eller ibland viltgul.

Yadakaninungen
0

Okaj tack då vet jag :)