vaccinationsdax
nu är det tid att vaccinera lilla moln igen men jag vet inte vilka sprutor hon ska ha, och jag måste meddela det i anmälan…
hon blev vaccinerad i april mot både gulsot och pest, sedan 4 veckor senare mot bara pest och nu är det 3e vacc och den ska ske 4-5 mån efter 2a vacc, men med vilka sputor? ska hon ha båda nu?
jättetacksam för svar om någon vet :)

Tror det är pest hon ska ha, men är inte helt säker. :) (Asså sprutan mot pest..)
#1 inte mot båda då?
..det står ju visserligen på vaccinationsbladet att gulsoten ska vaccineras årligen… känns ju lite jobbigt att ringa djursjukhuset en söndag och fråga^^ (det ska skickas in idag och jag är alltid ute i så god tid :P)
Tror det bara är pest hon ska ha. MYXO alltså.

Ja, dom tar ju båda sprutorna med en månads mellanrum första gången och sen ska man bara ta gulsoten en gång om året men kaninpesten två gånger om året. Så verkar det iaf som när jag tittar på mina vaccinationsintyg… ;)
#4 Finns olika mallar, beroende på om man bor där MYXO och gulsot är endemiskt eller inte.
Men det är en variant ja. =)

#5 Ja, jag har märkt det. Veterinärerna säger lite olika men nu har alla kaninerna börjat gå till samma vet så nu vaccineras alla så som jag skrev i #4. Iallafall så bor jag i malmö, så det kanske bara gäller här då. ;)
#6 Bor i Kristianstad. Vaccinerar de första gången med båda sprutorna, sedan MYXOn efter 4 veckor, sedan båda 1 gång/år.
okeeej… så antagligen är det bara en myxo då? bor i oxie utanför malmö… då anmäler jag det så får jag isf ta en gulsot nästa månad om den ska tas nu oxå… tack för hjälpen :)
#8 Japp. En myxo och en gulsot, sedan efter en månad bara myxo igen.
Vasegò. =)
#9 skulle det vara en gulsot oxå nu?! :S anmälde bara en myxo….. det är ju hennes tredje vacc detta året…
Men det är väl bara o fråga kliniken som du ska till? :P
#10 Hänger inte riktigt med på hur du menar. :)
Är det första vaccinationen så ska hon vaccineras en om MYXO och en mot gulsot. Sedan efter en månad mot bara MYXO igen.