Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2185 ggr
KaninHanna
0

Krafft Groov

Har varit och köpt ny mat idag och då köpte jag Krafft Groov. Ni som har det, vad tycker ni om det?

Och vad är det för skillnad på Krafft Groov 90 och Krafft Groov 125?

Jag köpte Krafft Groov 125.

Mvh Hanna

emms
0

Krafft Groov 125 Ska man ha till ungdjur, mer smältbart protein eller något, och Krafft Groov 90 till vuxna djur :)

Har det nu men har köpt stampe då jag tycker att det är bättre, tycker det är för stora bitar och ungar har svårt att äta det, och mina tycker inte om det lika mycket som dem tycker om stampe :P

Emma

Zvintos
0

Det skiljer inte så mycket mellan KG 125 och KG 90, mer än att i 125 är det högre energivärde, lite mera stärkelse (1%), högre protein samt högre fetthalt.

Här finns innehållen i både KG 90 och KG 125.

Ger KG 125 blandat med Chudleys Rabbit Royale och är riktigt nöjd med det.

KaninHanna
0

#1 Min syster har också sagt nåt sånt, så vi köpte Krafft Groov 125 för att vi har en hona som fortfarande är ung. ;)

Mvh Hanna

[BonnieL]
0

Jag har Kraft Groov 90 och det är det bästa fodret jag någonsin haft! Kaninerna håller hullet jättebra, är bra i magen och har jättefin päls.
Rekommenderar verkligen Kraft Groov Glad

Baralisah
0

Jag har köpte Kraft groov 125 idag! Alla pratar så gott om det och jag tycker att jag tjänar på det lite.
Plus att min holländarhane har tappat lite i hullet och detta foder är ju bra till det också.

Hur mycket bör jag ge till mina kaniner med kraft groov?

Elton, 12v's frasse hane - gav 1dl rabbfor pga han struntade i hö

Malte, holländar hane på snart 2år - gav 1dl rabbfor

Dvärgväduren Bosse ger jag 0.75dl hö och har fortfarande jätte bra hull..

Men hur mycket ska jag ge när det gäller Kraft groov? Ska jag bara kolla med 1dl på alla och kolla om dem struntar i höt osv?

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[BonnieL]
0

#5 Jag ger mina lejonhuvade dvärgvädurar 0.5 dl var. Till Elton får du nog ge lite mer, men det beror på hur mycket hö han äter då =)

nennsan
0

Jag har aldrig hört talas om Kraft groov eller Kraft groov 125. Vart köper ni detta? Där jag bor har granngården och en djuraffär men tror inte jag sett något Kraft groov där.

Vad tycker ni att man kan blanda i vanlig pellets (carrier) som en "extra" ingrediens?

[vretenskaniner]
0

Funkar kraft grov 90 till ungdjur?

[chriistina]
0

#7 Krafft Grov är ett hästfoder, så kanske därför du inte sett det.

krafft Grov säljs på alla granngården så det är där du ska leta bland hästfodret.

[BonnieL]
0

#8 Japp, det funkar utmärkt =)

[vretenskaniner]
0

#1o Toppen! Skrattande