Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1014 ggr
Emmisan
0

Tråkig bur!! Hjälp!

Jo det är så att jag har två stora ute burar en på 1,5 * 0,5 m som är vit målad och uppdelad i en stor del med fönster ut och en lite mindre sov del med bajs låda i, och så har jag mat vatten och hö i den större delen.

Den anra är 1,2 * 1 m som också är vit målad men med röda dekorationer, den är inte indelad eftersom luckan är soppas liten så blir det tillräkligt skyddat i ena hörnet i buren, och som i den andra buren så har jag en bajs låda i den som är ganska stor så jag har inte direct mycket att jobba med.

Men jag vill ha lite tips? på hur jag kan inreda min bur lite för mina kaniner behöver mycket aktivering i buren då jag är väldigt upptagen av skolan och aktiviteter så jag hinner inte gå ut med dom varje dag.

Och jag skulle även bli glav om ni tipsade om lite aktiviteter som man kan göra med sin kanin, det ända jag kommer på är gå ut i koppel gå en runda i huset vilket jag inte kan längra pga mammas allergi.  Så hjälp ! Glad

Mvh Emma Tange

emms
0

Sitthyllor, eller ett hus som dem kan sitta på. Lag på detta. :) En liten tunnel, pinnar, bollar, osv.

Har du ingen Hage? Så kan man släppa ut dem utan att gå i koppel. Man kan köpa kompostgaller på dem flesta större varuhus, så kan man köpa några paket och göra tak av dem med så behöver man inte sitta och titta hela tiden. Och om dem gräver kan man göra golv med. :) Och så kan man ha ca 8 galler runt om och tak och ha massa pinnar och tunnlar och hus och sånt i :D

Emma

[Agneslundin]
0

tunnlar
pinnar
sitthylla/hus
 ja det var ju det som #1 sa …men sen kan man ju låta kaninen ha fri till gång till Hage med en stege så den kan gå ut och in i

Emmisan
0

tack tipsen om sitthyllor tunnlar och så var en bra ide. Men när jag låter kaninerna gå ute i Hage så blir dom så vilda och skygga för mig och jag vet inte hur man ska få bort det om inte att bara gå i sele.

Mvh Emma Tange

emms
0

#3 Sitt med dem i hagen :P Så att dem vänjer sig vid dig. Ge dem godis om dem kommer fram och klappa dem inte varje gång dem kommer fram. Ta det lungt :)

Emma

Emmisan
0

Okej tack för tipset :) det är nog jag som inte har haft tålamod nog att låta dom komma till mig  xD

Mvh Emma Tange