Lusens nya bur!

Härligt! Blir så glad när fler och fler kaniner får större utrymme. 

Har haft så otroligt dåligt samvete för honom när han bodde i ett gammalt terarie. Måtten var tillräckliga men det var mörkt och instängt.
Känns mycket bättre nu, även om jag fortfarande hade velat ge honom större utrymme. Kan inte ha honom lösgående eftersom han ger sig på katterna och hunden.
"You just have to belive…"
vill också ha en innekanin ! men mamma säger att det luktar och att min låtsas pappa är allergisk
.. det verkar vara så trevligt me innekanin
#5 En kastreras Hane eller Hona? luktar inte illa. 

Tycker inte att det luktar så mycket faktiskt, och då är Lusen dessutom okastrerad. Men man är ju olika känslig.
Allergi är däremot svårt att göra något åt…
Hade helst haft alla mina kaniner inne men får bara plats med en. Har två utekaniner också.
#7 aa .. det kanske inte är så trevligt och nysa helatiden och äta tabletter när man kan ha en kanin ute .. men men =)
#7 Jag skulle också vilja ha alla mina kaniner inne med oss. Men måste flytta till större först. har två frigående inne och två frigående på balkongen med stor bur som hus.

Nu möblerar Lusen om. Tydligen hade jag ställt toalådan på fel ställe. 
Fint det blev!

#9 Håller på att bygga större till utekaninerna med. Deras bur är ca 2.20*90 och rasthagen är 3*3 meter.
Ska bygga en rasthage som är 3*4 meter med nergrävt nät i och sen sätta en lucka på deras bur så de kan gå in och ut som de vill. Tror det blir bra när det bli klart!
#11 Tack!

Jätte fint! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

#13 Tack!
Snyggt & lyxit!
Kastanjegårdens Kaniner

#15 Tack! Nu har han dock möblerat om så toalådan står mitt i buren istället. Det blev tydligen bättre så. 
#16 Vilken buse!
Går han ändå i toalådan? Eller går han i hörnet?
Kastanjegårdens Kaniner

#17 Bra fråga! Vet inte än men väntar med spänning på att se hur han gör. Han har bara bott i buren sen klockan 9 idag så vi får se hur det blir med renligheten. Han har bajsat lite överallt men det gör inte så mycket. Det är kissandet som jag kan bli lite orolig över, får se hur han löser det!
#18 Okej, mina hade fortsatt i hörnet.
Ska bli intressant att få höra hur han kommer att göra. Om han fortsätter i samma hörn så kan man ju försöka sätta fast lådan i kompostgallret.
Kastanjegårdens Kaniner

#19 Han var duktig i sin förra bur och satte sig i lådan var han än ställt den, frågan är bara om samma sak gäller i den nya buren. Ska bli spännande sen när jag släpper lös han i rummet med och se om han hittar hem till lådan om han blir nödig.
#12 Du får visa bilder på hur utekaniner bor också sedan. 

#21 Ska bara vara väder så vi kan bygga klart! Inte alls kul att gräva i blöt jord när det regnar. 
#16 Ha ha, klart kaninen kan det här med möblering bäst! Bara att vika sig för överheten…!

#23 Ja, och i sitt eget hem kan ju kanin få bestämma hur han vill ha det.
Vet inte hur han lyckades med det men han i natt har han vikt ihop tunneln med och lagt den i ett hörn med.
#24 Oh, en ordningsam kanin minsann!

#25 Jajjamensan! Har är rätt petig på var saker ska stå och sånt. Det enda han inte flyttar på är vattenskålen och det är jag tacksam över.
Kommer det in något han inte gillar, som när jag testade med saltsten, så lägger han det i toalådan och kissar på det. 
#26 Ha ha, smart kanin!
#26 Ha ha ha, det är helt rätt! Kissa på saltstenen!
Rätt sak på rätt plats! *skrattar mig halvt fördärvad*

Japp, han ville minsann inte ha en ful saltsten inte!
(Anledningen jag testade det var att jag upptäckte att han var tokig i bacon och tänkte att det var saltet han ville åt, men det var det inte…
)

Fint!
the vanity, it becomes insanity

Lusen har utvärderat sin nya bur och säger att han är nöjd. Han äter bättre, idag åt han till och med upp en hel morot nu på morgonen!
Han tycker dock att han inte behövar vara lös ute lika mycket längre. Igår stod buren öppen i 1½ timme och det enda han gjorde var att lägga sig i öppningen och sova. 

#31: Härligt! :) Han gillar nog att vara mer i centrum! ;)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
_#5: Det finns säkert någon kaninsort som inte fäller så värst mycket, och dem kanske fungerar bra till husdjur för dem som är allergiska? :)
_