Finaste kaninras!
_Eftersom det ställs många frågor om vilken djurras som är finast, ställer knappast ingen upp frågan "Vilken är finast kaninras tycker du?"..
Så… Det är bara att svara nu!
/Plumz._
Dvärgväduren ligger mig varmt om hjärtat, men inte enbart pga utseendet, utan även pga deras otroligt härliga temperament.
Sen gillar jag även New Zealand Red, då de har en riktigt härlig färg.
Jag gillar inte renrasiga kaniner bäst, utan vädurskorsningar med lite hare i. Alltså en hoppkorsning.
Om jag ska välja en renrasig så är det dvärghare eller tysk jättescheck.
Not your mom, not your milk.
Okej , då vet jag lite grann!

Utseendemässigt?
Isåfall skulle jag nog säga belgisk hare.
the vanity, it becomes insanity
Jag gillar jättemånga kaninraser 
Jag har själv lejonhuvade kaniner, och jag tycker om dem extremt mycket! Annars gillar jag även dvärgvädurar, då de är mkt härliga och snälla. Hermelin fuchs är ju också väldigt söta!
Jag har ingen renrasig kaninras som favorit, men jag gillar hoppkorsningar med dvärgvädur i :)
Är också förtjust i Dvärgväduren ;)
Efter utseendet så gillar jag rejält tecknade kaniner: scheckar och holländare =)
Kastanjegårdens Kaniner
dvärgvädur<33333
♥
dvärgvädur ! =)
Fransk vädur, både pga deras nallebjörnslika utseéende och underbara personlighet. Här hos mig blir det fransk vädur livet ut. 
Själv tycker jag lejonhuvad eftersom jag har 9 stycken :)
Jag älskar teddyvädurar :) Franska vädurar är himla mysiga de med.
dvärgvädur, dvärgvädur rex & teddyvädur 
//Anna Odenbrand
Dvärg vädur !!<3 min första kanin var det men de som vi köpt henne avs hundar mödade henne :'( då hon sprang fritt på gården :) (utan stängsel och sånt)
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
Ska jag säga i rent temperament är det dvärghare & holländare. Dvärgharar är så härligt ettriga. ;) Och holländare är så kärvänliga och knäppa!
Not your mom, not your milk.
jag kan inte välja 1 som är finast, men jag har ett par favoriter: Holländsk kanin, Tan, Fransk vädur och Rinsk scheck 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Ja, jag älskar ju Dvärgvädurar, och även Teddyvädurar.
Men på senaste tiden har jag blivit het såld på Dvärgvädursrexarna!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
jag gillar kaniner med långt hår xD extra mkt teddysar..
Miniteddylöwen och miniteddyvädur:) Det är vad jag kallar de raserna iallafall..
Dvärgvädur och Vädurskorsning. Vädurskorsning är inte en renrasig kanin, men det är ju inte Teddy heller;)
Vädurskorsningarna är större än Dvv men de är lika snälla.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Fransk vädur, tycker de är helt underrbara, framförallt i temperamentet!!
belgisk jätte är ju så gudomligt söta även om jag alldrig har ägt någon, annars gillar jag dvv/hermelin blanding
Utseendemässigt helt klart en slank och presentativ belgisk hare. Stora, resliga och riktigt kraftiga belgiska jättar kommer som god tvåa.
new zealand red - fin färg
belgisk hare - fin kropp
=)

Dvärghare och belgisk hare naturligtvis 
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
utseéndemässigt… svårt… finns nog ingen ras jag tycker är "snyggast"… jag gillar hoppkorsningar, ganska smäckra men dom ska ändå inte vara "hariga"
bara för att jag känner att jag är så dålig på att förklara skickar jag med en bild på en kanin jag tycker är grymt snygg :)
det är såhär jag vill ha dom :P (Arrows Graffiti Of Broken Concrete på bilden)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#27 Guuuud vad snygg h*n är! Ser ut som min lilla Alfred;) (Kyrkeliden's Sann& Ärlig)
Mvh Emma
Lejonhuvad kanin är min favvoras,
en ne bild på en av mina snyggisar(Solstälets Akilles)--->
mer bilder www.pigelina.webs.com
Sen så är Jamora en ras som jag gillar väldigt mycket, Jamora kanin
Sen älskar jag rasen blå wiener dom e söta
hade tänkt att skaffa en sådan Blå wiener
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
En liten bild på min favvo ras och en av mina favvo kaniner efter Sven såklart(A).
Mvh Emma
Dvärgvädur <3, Lejonhuvad <3, fransk vädur <3, Gotlands kanin <3, hollänsk kanin <3 och den där korsningen som min älskling Mogge var nu igen… :)

Hermelin har alltid varit och kommer nog alltid att vara min favorit. Små, runda och söta :P

Jag tycker faktiskt att den finaste rasen enligt mig är Holländaren ;D
Teddyväduren helt klart. ^^
Jag har tre favoriter,
Dvärgvädur- Temperamentet, och deras utseende är så charmigt.
Holländsk kanin- Ungefär samma, och de är pigga och glada och så otroligt vackra!
Belgisk jätte- Har aldrig träffat en, men de är så vackra och jag har alltid drömt om att ha en stor kanin, så varför inte den största?
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Alla ni som skickat in bilder har verkligen fina kaniner, eller känner åtminstone till kaninerna på bilden. :) /Plumz.
Jag har en lejonhuvad dvärgvädur med lite madagaskar. :)
För mig är det Ryssare, älskar deras teckning så himla mycket och deras storlek är osse posetiv, men en Belgisk Jätte med Rysstekning hade varit det jag hade gillat aldra bäst :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋