Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1107 ggr
[Isa96]
0

Holländare!

Hejsan, skulle vilja veta lite om holländare, hur stora blir dom? Hur ska kaninen vara om den är korrekt tecknad? Finns det någon bra uppfödare i stockholms området som föder upp holländare? tacksam för svar :)

Mvh Caisa

emms
0

Läs artiklen om dem :) Kan försöka hitta den :D

Emma

emms
0
MarHai
0

Holländare ska väga runt 2,5 - 3,2 kg som vuxna.

Bilder på bra teckingar kan du se här: www.hollandare.webs.com

Jag föder upp rasen, finns några mil utanför stockholm. www.solbackenskaniner.se

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[BonnieL]
0

Martinas holländare är underbara!

MH1994
0

Maria Ottosson har ju också väldigt fina holländare - hon finns i stockholm länk till hemsidan

Jag har ochså holländare, bor i Borlänge i Dalarna - men transport till stockholm går lätt att ordna Glad

länk till min hemsida

på min hemsida har jag även samlat ihop ganska många bilder på holländare i olika färger - på sidan "rasen holländsk kanin"

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

[Isa96]
0

Ok, tack så mycket! Dom är jättevackra, är ev.intresserad av någon "holländar" hona om jag inte ska köpa en annan kanin (löwen), men om jag inte köper henne så hör jag av mig till någon här :)

/Caisa

[Agneslundin]
0

norrgardens.kaniner.se   fast dom har bytt hemsida men det är bara trycka på HÄR och sen kommer du till den

Piggelinen
0

Jag verkligen älskar Holländare ;D

Jag vill gärna köpa två stycken men mammar o pappa vägrar att säga ja …. ;(

Men jag kanske skaffar nästa år ? :)

Sweetienin
0

Jag har två holländare, en från Martina, MarHai här på iFokus.
Och en från Maria Ottosson Norrgårdens kaniner.

Solbackens Jasper och Norrgårdens Silja heter dem, Silja är dräktig och får ungar om några dagar, ungarna blir leveransklara i början av Januari. Jag bor en bit utanför stockholm men om du skulle vilja köpa en så är transport inga problem!

Eftersom jag bara har Silja på foder så kommer ungarna att märkas med Marias uppfödarnummer, jag vet inte än vad dom kommer att kosta, men jag ska fråga Maria snart.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner