kaninerna blir tjocka..
Jo jag ha några grejor som yrat i mitt huvud ett ta nu så jag tar och frågar er här.
Jo mina kaniner är inne kaniner och nu på Hösten/vintern Blir det ju kalt ute, Och jag har hört att man inte ska ta ut kaninerna någon längre stund om det är över 10 grader kallare ute. Är det sant?
Och sen nu på vintern får kaninerna istället springa löst på mitt rum med det kan de ju inte göra helt utan uppsikt ( det finns sladdar och likande grejor där) Och därför blir resultatet så att de blir mindre tid till att få komma ut och röra på sig. Dessutom tycker kaninerna det är roligare ligga i ett hörn och slappa efter ett tag, än att hoppa runt. Och nu känns det även som att de börjar lägga på sig vikt då de inte är ute och springer..
Så har någon ett tips? på hur jag ska få kaninerna att börja röra sig mera.. De går liksom upp nu på vintern ( man känner att de blir tyngre liksom) och sen på sommaren går det ner igen.
MVH Emsis Persson
Testa att minska ner på mängden pellets?
Rör sig kaninerna inte alltför mycket under vintern, har de inte heller behovet av samma mängd pellets då.
Och ja, man bör inte ta ut en innekanin några längre stunder under vintern.
En 10-20 minuter ungefär.

#1 minskade nästan precis på pelletsen, sen äter de ju hö som aldrig förr nu också.. lägger ag in en hög med hö är det borta på en timme säkert.. Men jag ska se om det hjälper med att minska pelletsen.
MVH Emsis Persson
Du kan ju kaninsäkra ditt rum och göra det lite roligare för kaninerna genom att lägga in kattunnlar, pallar, grenar mm så de tycker att det är lika roligt att skutta runt därinne som ute.