Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 723 ggr
Anema
0

Avel fritt år!

Vet att det inte är möjligt, men visst hade det varit bra med ett avelsfritt år, eller halvår i alla fall.

Det finns ju så många djur som inte har några hem pga av överflödet.

flikkan
0

Den tanken har jag tänk i evigheter! :D

Skulle ju vara jätte bra.. man ser ju bara på blocket hur många kaniner det finns tillsalu heeela tiden..
Själv så ska jag sluta avla nu för tillfället.

Men jag tycker faktiskt det är en bra idee ;P

Riqueza
0

Faktum är att jag ska ha ett avelsfritt år nu, mest troligt iaf :p Har nämligen sålt min första avelshona och har bara kvar en kanin för tillfället :p

Zvintos
0

Tanken är god, men tyvärr tror jag inte att det skulle få någon effekt.
Alla skulle hålla sig under ett år och sen skulle det födas precis lika många ungar i vilket fall.
Jag tror det handlar om att man måste tänka till både en och två gånger innan man tar en kull.

minkaninester
0

Håller med Ninni där, många kullar tas "omedvetet". Alltså att den ena kaninen tar sig ut ur sin bur och parar sig med en hane/hona.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

TereseE
0

Jag tycker att det låter som en bra idé i tanken, men kanske skulle vara svårt att genomföra i verkligheten.

#4 Tjuvparningar kan man motverkar genom att ha ordentlig koll, så det är en dålig ursäkt tycker jag. tror många planerade kullar ursäktas genom "yjuvparning".

Vill man inte ha ungar så kan man kastrera sina kaniner och/eller hålla dem avskilda.