Holländsk kanin?
Hejsan!
Jag är väldigt intreserad av att köpa mig en holländsk kanin men jag tor ej att jag kommer få det ;)
Men om ni vet någon som har en uppfödning av rasen holländare så kan ni ju gärna skicka iväg ett PM eller bara skriva här med länken till deras hemsida :) Helst i Stockholms trakten ;)
//Elin ;D
Ps. Vet inte om jag placerade inlägget i rätt grupp, men om det är fel så får väl nån ta och ändra på det ;)
Martina Haijlen håller väll till i stockholms trakten?
www.solbackenskaniner.se
om jag inte har helt fel
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Maria Ottosson har holländare länk till hemsidan
hon bor i stockholm
och jag har också holändare, bor i borlänge i dalarna men transport till stockholm går lätt att ordna. länk till hemsidan
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
norrgardens.kaniner.se =) jag tror den hette så .. tänkte köpa en holländare därifrån men jag ångrade mej ..
tror dom är mer intresserande av japantecknade eftersom dom får oftast japantecknade kaniner =)
lycka till !

#1 Det kanske hon gör :) Tack!
Martina finns några mil utanför stockholm =)
Ändrade grupp till Köp och sälj =)

#2 Tack så mycket !
#3 Stort tack :)!

#5 Okej :]
är det annars någon speciell färg du är ute efter? jag har vet en massa hemsidor - inte alla vid stockholm men transport går oftast att ordna 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin

#8 Då jag inte vet ens om jag får köpa kanin så letar jag inte efter någon speciell färg :) Men du får gärna skriva dom hemsidorna du vet 
#9 på min hemsida (inlägg 2) finns det länkar till många sidor med holländare - doch bara svenska, vet en massa utlänska också 
där står det även vilka färger de har eller kan få i kullarna 
// Matilda
Satin

#10 Okej, tackar 

Putt
Min systers kanin får en kull holländarungar om ungefär en och en halv vecka, leveransklara i januari :D
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

#13 Okej, vad är det för väntade färger ? :] Jag fyller år den 1 januari så kanske blir födelsedags present ? 
Jag ska ta några kullar nästa år. Då kommer det bli blåa och svarta.
Har även några nu till salu men de är ca 6 månader.
Kastanjegårdens Kaniner
#15 Det blir gul/svart japantecknade :D
Kram Johanna

#16 Okej :)

#17 Oki :)

#16 Ahhw, im in love whit Blåbär & Brandy 
#20 Hihi, jo de är riktigt gosiga! Tack ^^
Kastanjegårdens Kaniner

Putt 
Min syster har en hollis från Martina, (MarHai) på Solbackens. Jätte fina kaniner har hon :) och de är väldigt snälla också <3

#23 Okej :)

Holländsk kanin är en underbar ras, OM du nu får skaffa en, så kommer du inte ångra dig.
(www.solbackenskaniner.se)
Urmysiga kaniner som pussas och söker kontakt hela tiden.
Jag köpte min Malte ifrån Martina Haijlen som bor i Örsundsbro.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

#25 Vilken sötis! Skulle nog vilja köpa av henne om jag får ;) Mamma verkar få upp intresset för dom här underbara kaninerna! ;P
#26 Jag rekommenderar verkligen att köpa en av Martina!
Jag köpte min Jasper från henne och jag är verkligen supernöjd!
Han gör allt för att få uppmärksammhet och slickas och pussas hela tiden! Han har ur mycket energi som helst och är äldigt lättränad, jag håller just nu på att lära honom vacker tass och han kan det nästan, och vi har bara hållit på i en vecka!
Dessutom är han otroligt vacker! :D
Kram Johanna

#27 Gud så mysigt, vacker tass :O Hur gör man det egentligen ? ;D

Köp ifrån henne, du kommer inte ångra dig! En till ifrån henne kommer det bli iallafall har jag bestämt.
#27 - Åh, var det du som köpte honom, vilken skönhet!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

#29 - Det blir VERKLIGEN från henne om jag köper en kanin ;D
Jag har också en holländare från Martina. :) Pussglad, ohyggligt med energi och älskar uppmärksamhet till fullo. Solbackens Hiroshi är hon. Kommer att få en kull nästa år också. Jag tävlar henne aktivt i Kaninhoppning och är svår i krok, och snart elit i höjd.
Not your mom, not your milk.
#28 Jag lät honom smaka på godiset(en liten äppelbit) och sen håller jag fram en bit framför honom och lyfter upp hans tass och säger tass sen ger jag honom godisen, sen gör man det om och om igen, fast jag ger honom högst tio bitar om dagen så man får träna ofta. Nu har an börjat lyfta lite på tassen när jag säger tass.
Man måste berömma ela tiden även fast han inte gör helt rätt.
Men han är så duktig min lille gullegris!
Kram Johanna

#31 Okej, så fin!
#32 Smart ;D
Även jag har holländare från martina. Dom skvätter som tusan, men väldigt snälla är dom. Den ena var det väldas med jobb att tämja då han var riktigt rädd, nästan livrädd, för människor när han kom. Den andra hollisen tävlar i hoppning då och då. Nu på "äldre dar" har han dock blivit lite för bekväm av sig på nya platser, men vi kämpar på ändå! Hoppa det kan han ju fastän det går lite trögt.
Till hoppning är nog hollisarna inget att rekomendera men dom passar ypperligt till kel.

#34 Okej