Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2070 ggr
EbbaB
0

Havregräs?

Min mammas bästa kompis äger en djuraffär, och där ifrån får jag mycket havregräs. Hur mycket tycker ni jag ska ge mina två lejjon åt gången? Det är väl inte så bra för dom att äta för mycket havre?

EbbaB
0

Putt

jossan84
0

Har aldrig hört talas om havregräs… Det som blir kvar när man tagit havren gör man ju halm av…

EbbaB
0

#2 Havregräs blir det om man sår havre ;)

jossan84
0

#3 Du menar alltså skälkarna som blir kvar när man skördat havren? Har bara aldrig hört det kallas havregräs förut, tänker mer på gräs som något färskt. De har skälkarna blir ju som halm. Det är ju resterna av spannmålsskörd man gör halm av.

kaningodis
0

#4 Testa att släng ut havre på marken, efter ett tag så kommer det att börja växa gräs-->havregräs ^^

Ibland har jag slängt ut överbliven havre och efter tag så växer det ganska breda, stora gröna strån.

Kastanjegårdens Kaniner

EbbaB
0

#4 Nej, om jag har lite havre och sår det växer det gräs, och det kallas för havregräs ;)

emms
0

Men om man låter havregräset växa blir det havre som man kan skörda, och när man torkar det blir det halm. Men innan det har blivit havre på så är det ju havregräs ;)

Ska nog så det i vinter :D

Emma

jossan84
0

Jaha, nu är jag med, du menar att själva havren sitter kvar, som julkärvar? Trodde du menade efter att man skördat :P