Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 645 ggr
myriis
0

Kanin-träff?

Hej :-) Jo, nu sitter jag här tio över fem och har tråkigt XD Så jag kom att tänka på en liten sak.

Någon gång skulle väl Lotta, Tina och Kajsa kunna ordna en "Kanin ifokus" träff :D Det skulle vara jätteroligt! Man skulle ju kunna ha småtävlingar. T.ex. en liten hopptävling, en liten utställning och ja, alla möjliga knäppa tävlingar!

Och såklart skulle det vara kul om det var en varm vår/sommar dag så att man kunde vara ute!

Så vad tycker ni andra? ;)

Lotta_A
0

Jag tycker att det låter som en superidé! Och vi har faktiskt funderat lite på detta och tycker det verkar superkul.
Men som sagt så kommer vi nog vänta till våren/ sommaren. Sen kommer vi nog ses i någon park någonstans och bara sitta och mysa och prata. Kanske tävla lite också!

mimmi.k
0

Får vem som hälst inne på kanin.ifokus komma då??

[Eichan]
0
KajsaM
0

#2 Klart :)

Men för mej kan det ju bli lite svårt.. Så ni kanske få vänta några år ;D

mimmi.k
0

Okej!!! Vad kul!!! :)

Clariiz
0

mm det skulle bvara jätte roligt!!! =) :). Men ingen av er bor väll typ i södermanland va??

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Aourora
0

låter jätte spännande :)

myriis
0

Lotta och Tina bor i Stockholm, tror jag xD

amand
0

Åh vad kul! :) Någon som bor i närheten av Göteborg?

CarroS
0

aa som sagt det blir nog lite svårt.. för alla bor ju så olika :/.. men själva greyyen och iden skulle va jätttte kuul !!!

Tribe
0

Även jag bor i stockholm ..

Clariiz
0

Kanske kan ta med en kompis å åka tåg dit :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

Pinscher2 ska ju anordna en kaninträff i juli! ska bli superkul att gå! Men man kan ju aldrig ha för många kaninträffar! Stockholm brukar ju annars vara ett ganska lämpligt ställe att träffas på, vi får se hur vi gör! Kajsa bor ju som sagt var en liten bit bort

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

Jag skulle lätt kunna ta mig upp till stockolm över nån helg! Halva släkten bor ju där hihi :)

Yuriko
0

försökte komma på en intelligent kommentar, men det gick inge bra… men åh, vilken rolig idé!

Lotta_A
0

:) Vi kan ju ha flera träffar under sommaren! En i stockholm, en lite mer söder och en i norr. Vore superkul

Matilda_91
0

Ja verkligen! Och så kommer ju den här träffen hos Pinscher2 i sommar också ;) Nära mig och allting! hihi

Tribe
0

Jag tycker vi borde ha en hopptävling på skojj. Skulle funka att hoppa hos mig tror jag. Men ni kanske inte vill vara hos mig, har 7 kaniner (snart fler) och kommer ha kaninungar hemma hela sommaren Räcka ut tungan

Tina-A
0

#18: Kaninungar hela sommaren? "I'm on my way!" Hihihi, tror många vill vara hos dig, men frågan är om du vill ha oss här. Kaninungar är lätta att smuggla ner i väskan, och vem kan motstå sånna skönheter som kaninbebisar! Kyss

Tribe
0

Haha jarå, jag har lås hos kaninerna också, men jag tror itne de är nödvändigt om ni skulle komma. Har flera gräsplätter på tomten så de kommer nog bli jätte bra :)

Bara vi planerar träffen så är de helt ok

Lotta_A
0

#20: det vore superkul att komma och hälsa på dig :) Men vi kanske borde ta det framåt våren? Då det är lite bättre väder :D

myriis
0

#18: Det skulle vara kul :) Sen måste man ju hitta en domare till hoppningen också xD Eller någon som vill vara domare ^^

Clariiz
0

Verkar jätte roligt!!!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tribe
0

Sen måste vi hitta hinder också, och ja till våren/sommaren

myriis
0

#24: Jag skulle kunna ta med några hinder ;)

Clariiz
0

har inga.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Fiona
0

det verkar jätte roligt!men vart skulle vi vara alla bor väll rätt så utspritt?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

myriis
0

#27: Precis som någon tidigare sa skulle det vara roligt med flera kaninträffar under sommaren :) T.ex. en i Göteborg, en uppåt i landet och en kanske i Stockholm..

Tina-A
0

#27: Det där låter jättebra.. :D Det måste bara vara någon som håller i träffen!

Tribe håller den i stockholm, eller? Så kan vi bestämma tid och plats och datum och sånt där när det börjar närma sig..

Och Pinscher2 håller den i, vart det nu är *minne som en fisk*

Det är i alla fall 2 träffar !

myriis
0

#29: Ja Tribe bor i Stockholm ;) Sen gäller det att hitta någon som bor i typ Skåne/Göteborg/Malmö. Kajsa bor väl typ i Jokkmokk? Skulle hon inte kunna ordna en träff där?  Flört

Tina-A
0

#30: Jokkmokk ligger långt i norr :) Så om man ska ha en träff i Göteborg eller någonstans i södra delen av serige vore det ju bäst om det var nån som bådde i söder, hihi

myriis
0

#31: Ursäkta min usla geografiGenerad

KajsaM
0

Haha, ni vill nog inte komma så lågt ner som till Jokkmokk ;D Men någon lite närme ;D hehe

Tribe
0

Jo i stockholm. Har ett gäng kaninkompisar här där jag bor som gärna vill hjälpa till med träffen, om de skulle gå bra.

Vi kan väl ha den i April, Maj elr Juni?

Skit bra om du kan ta med hinder Emmy :)

myriis
0

#34: Jo ;) Men blir bara fyra + vattengrav isåfall :P Jag har så lite hinder xD

Frida-L
0

Sthlm vore perfekt för mig (om jag får komma) jag bor bara en halvtimme i från med buss. Jag har också hinder, fast det har jag byggt själv så det är inte så avanserat (eller hur det nu stavas).

myriis
0

#36: Klart du får komma :D

Eriiika
0

hehe jag o kajsa får ha vår egen lilla kanin ifokus-norralndsträff, vi är väl nästan dom ända här uppeifrån:P

KajsaM
0

Hehe, precis erika :D

Tina-A
0

Molla vet knappt vad hoppa betyder! Pinsamt… Måste träna honom så att han inte skämmer ut sig, hihi

KajsaM
0

Hampus hatar att hoppa ;D

Lotta_A
0

#40: Hehe. Snacka inte skit om lilla Molle :) Han kan nog bli riktigt bra tror jjag :)

Fiona
0

jag bor i västergötland, var är närmaste träffen där ? suger på geografi:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

amand
0

#43 Jag bor också i Västergötland, I Göteborg..

myriis
0

Skulle vi inte kunna göra så att alla som känner för att kunna ha en träff kan mejla Lotta/ Tina? Så får man se vart i landet som det kan finnas träffar och hur stort intresset är? :P

Tina-A
0

Vi kan starta en undersökning!

myriis
0

Nice xD Jag startar en direkt? ;o Du/ni får ta bort den om ni vill göra en själv ;)

Tina-A
0

#47: Jag hann redan starta en! Har du sett den?

myriis
0

#48: Tusan också XD Hah, radera min om du vill ^^

Tina-A
0

#49: Nej det är lugnt.. Handlade ju om 2 olika saker visst :D

Clariiz
0

Mina kan inte hoppa  Generad= JÄTTE PINSAMT.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

Apropå att en del inte kan hoppa. Vi kan ju kanske ha lite låga hinder så får man "testa på"? Sen kan ju någon erfaren hjälpa till lite :)

Clariiz
0

:) låter bra! har bara ett koppel, men man kan endå ine hoppa 2 samtidigt :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

#53: Är det ett långt koppel? :-) Koppel man hoppar med ska helst vara 1,5 meter eller längre ^^ Men annars kan du ju låna ifrån mig/ngn annan :P

Frida-L
0

Jag har massa koppel hemma, mina kaniner är heller inte så bra på att hoppa, Skruttan puttar ner själva hindret, stavarna eller vad det nu heter, innan hon hoppar. Skruttan har hoppat typ 33cm max.

Noa-Nisse
0

min skalman hoppar gärna upp i sängen, som är ca 60 hög med madrass. men när det kommer till hinder så fattar han bara inte! såå irriterande. :( vad ska man göra igentligen… ska kanske starta en annan tråd så man slipper förstöra denna. :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

panda
0

man skulle väl kunna ha en utstelning eller nåt också?Skrattande

LinisPandie
0

Jätte kul med en träff i Stockholm! blev jätte glad när jag hörde att den skulle vara där! vi kommer självklart vart än i Stockholm ni har den:). Ska bli jätte kul! Skriv gärna en artikel om det när ni anordnat träffen och bestämmer tid, datum och sådant. Så man får koll på det och inte missar det! vore ju tråkigt.

Mvh Pauline o Pandie

Frida-L
0

Just det, tid och datum. Det skulle jag gärna vilja veta så snart det är bestämt. Hur många kaniner får man ta med. Det kanske finns ungar hos mig då så det vore bra att veta.

Tribe
0

Hej allihopa. Jag har selar och koppel om de skulle behövas lånas.
Vi hoppar hinder i nivå till vad kaninen klarar av, tillex min Sheldon, troy, svea hoppar lätt klassat (Emmys med ?) och sen tar vid hänsyn till kaniner som inte tävlat på riktigt och hoppar längre med snällare regler.

Jag vill inte ha kaninungar under 4 månader hemma hos mig, de får ändo itne hoppa som yngre och sen sitter de då bara i bur och visst kan de vara söta men tänk på att ungen är ung och blir lätt stressad.

Man får ta med sig så många kaniner man vill, bara man har transportburar/kompostgaller så funkar de super :) Tänk på att de både kommer finnas hanar och honor på plats och jag står inte för om de skulle bli någon PARNING. Alla har ansvar för sin egen kanin helt enkelt.

Om du tänkt hoppa med kaninen måste den blivit koppeltränad och är van vid kopplet.

Jag hjälper gärna till så de är bara att fråga efter hjälp. Kan även tänka mig att låna ut en kanin om någon vill pröva att hoppa på "riktigt".

Jag vill även varna att jag troligtvis kommer ha ungar vid den tiden, för er som lätt blir bäbis sjuka. Och kommer säkert ha några tillsalu :P

Själv kommer jag nog ta ut alla mina kaniner i omgångar, observera att jag inte vill ha burar elr att nån går upp till kaningården utan att frågat.

/ Ellinor

Fiona
0

de är bara det att min kanin är ilsk och jag/hon har aldrig hoppatGenerad

Jenny

myriis
0

#61: Usch då. Men du kanske kan testa ta med honom/henne om du känner för det :)

Ja Ellinor, mina "superduper" kaniner hoppar lätt, än så länge XD

Fiona
0

#62 ja fast jag ska köpa en till kanin men kan kanske ta med maja oxå:P

Jenny

myriis
0

#63: Kom bara ihåg att kaninen ska vara över 4 månader :-)

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Både Albin och Gizmo är seltränade även om Albin lätt blir stressad. Men det blir nog bättre om ett tag ;) Kan även tillägga att jag tror han är riktigt duktig på hoppning då han är väldigt smidig i kroppen och hoppar över alla grenar han kommer åt. Jag har även provat hoppa med honom i trädgården och då hoppade han högt över alla hindrerna, men han blir somsagt väldigt stressad och irriterad om man håller på för länge :/

Gizmo har jag inte hunnit hoppa med än, inte ens gått i sele med henne men jag har märkt att hon är bra mycket osmidigare än Albin och vet inte alltid vad hon ska göra av all päls och alla ben och öron ;D

Fiona
0

#64 javet;) men hade tänkt köpt en lite äldre kanin dock högst 2 år:P

Jenny

Rymdkanin
0

Borde det inte redan finnas kaninträffar?

Fiona
0

#67 vart då ?

Jenny

[mjuue]
0

Tror hon menar allmänt.. men här försöker vi väl ändå komma på var nästa ska vara? ;) Och planera o så…

myriis
0

#65: Har haft precis samma stress problem med min kanin :) Det går över om dem får vara ute på nya platser även om dem blir stressade, man får hålla ut xD

Talismana
0

Well.. Min kanin kan varken hoppa (ska börja träna honom) eller jag.. XD  Men om vi lyckas lära oss lite så kan jag ju komma och försöka iallafall, och jobba som fotograf Cool

Mvh Erica och Boy

Matilda_91
0

#70: Att lixom träna dom på nya platser menar du? :) Ja jag får försöka med det, jag måste ju anpassa mig efter Albins humör också haha! Om jag tar ut honom på någon av hans surisdagar blir det katastrof! Men är han bara snäll och glad brukar det gå bättre ;)

Talismana
0

#72 - Shit vilken söt kanin du har :D vad är det för ras? :D

LinisPandie
0

Hihi jag e värsta spänd på dehär med träffen! ska åka dit själv men känns endå bra efterssom att jag har Pandie med mig. Hoppas att ni inte tar det allt försent på våren, då hon kommer att få ungar. Vill helst inte ens att hon ska ha ungar i magen när vi åker, men det beror på hur sent det är. Om hon får ungar innan träffen så åker inte vi såklart :(. Jag tror det är bra om vi tar det lite tidigt på våren sådär, gräset är ofta väldigt grönt och det är inte för varmt i luften, kan vara skönt för kaninerna. Men ni gör som ni vill:), ska vli riktigt kul iallafall! dethär med hoppningen har vi inte kommit igång med igen sen Pandie fick en kull förra året, men jag tror att hon fortfarande vet hur man gör :),,,.

Matilda_91
0

#73: tack :) Albin är en dvärgvädur men har antagligen en hel del hermelin i sig så som han ser ut ;) hihi, Färgen är zobelsiames brun :)