Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 607 ggr
eliden
0

En fråga!!

Nu är det så att jag kanske ska para båda mina 2 honor till våren. Dom bor nu i samma bur(det är mor & dotter) men dom kommer få en varsin bur efter parningen, men nu är frågan. Tror ni dom kommer kunna gå ihop efter dom har haft sina ungar? För tänkte ha dom i samma bur efteråt igen! Någon som vet?

Tacksam för svar! :)

eliden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill tilläga med att mamman försöker även rida mkt på sin dotter. Är det för att hon försöker sätta dottern på plats?:P

Rorosjons
0

Ja, om du vänjer om dem så kan du sätta ihop dem igen, jag har satt ihop min egenuppfödda hona med sin mor 3år i rad efter att dem fått ungar, inga problem.
Att mamman rider på dottern kan vara att hon vill bli parad eller för att visa vem som bestämmer.

Riqueza
0

För det första måste jag säga att dem var helt underbart söta!

När det gäller ihopsläppningen så kan det givetvis gå bra, jag hade två honor som alltid var i samma bur (utom efter PARNING och fram till att ungarna skulle avvänjas). När jag skulle släppa ihop dem så smågnabbades de några minuter innan de återigen var bästisar. Men man ska alltid vara försiktig när man släpper ihop två kaniner, det finns ingen garanti för att det fungerar.

Simuala
0

jag skulle släppa dom i en bur som ingen av dom har gått i på ett tag. annars kan det lätt bli bråk ,dvs den ena inkräktar på den andras revir.