Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 611 ggr
Sofiiaaa
0

Ny kanin ?

Hej!
Jag måste ha hjälp. Mina tre kaniner dog för kanske 1-2 månader sen, och jag är fortfarande superledsen.
Ändå vill jag ha en liten gosig kanin som kan trösta mig när jag är ledsen och så. Jag längtar verkligen oerhört mycket ibland efter en gosig kanin att ha i famnen.

Men! Jag är väldigt rädd för flera saker, som att:
* Kaninen inte kommer tycka om mig
* Jag kommer tröttna om nått år
* Att jag inte kommer få tid (även om jag har det nu)

Alltså, nu har jag tid och så. Men tänk om jag skulle tröttna ? Har isåfall tänkt köpa en 1-2 åring från omplacing.

Vad tycker ni ?

Tarkie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nog en kanin som skulle passa dig utmärkt. Hon är lev klar om 1,5-2 veckor.

Om du är rädd att tröttna har jag en hona på 4 år som är jättefräsh som kommer leva länge till.

Finns i stockholm! Skickar med bild på ungen.

[sstorm]
0

Om du tror att du ska tröttna så borde du kanske tänka över saken noga innan du bestämmer dig. Du kan ju alltdi höra med uppfödaren om du får ha på prov för att se om du och kaninen passar ihop ^^

Tarkie
0

Om du bor i närheten av sthlm. Får du gärna ha ng på prov om du vill. BAra kul att uppmuntra :)

Sofiiaaa
0

#1 helvete vad söööt! :O

#2 Aa, ska nog göra det ^^

#3 Jag bor i upplands väsby! :)

[sstorm]
0

#4 det finns nog många som skulle kunna tänka sig att låna ut, och man ska alltid kolla på flera kaniner innan man bestämmer sig, eftersom du nu är lite osäker (;

Allen
0

4# Jag bor med i upplands väsby.

Jag köpte en kanin för 3 veckor sen jag kan tipsa dej på en uppfödare om du vill somhar super söta lejonhuvade. Hon har också dvärgvädur och rex,santin. Asså hon sa till mej att hon skulle sälja ut ngra stora fast hon bor i uppsala :P

[sstorm]
0

#4 kan ju passa på att tipsa då också att en i västerhaninge skänker bort vuxna kaniner ^^ www.loveangels.se

minkaninester
0

Håller nog med #2 om att tänk igenom det noga!

Det finns inget hemskare (nästan) än när man läser på blocket om kaniner som bortskänkes för att barnen har tröttnat.

Men ifall du vet att du klarar av det så vet jag lite uppfödningar! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "