utekanin inne?
jag ska på utställning om några veckor med min kanin men han är utekanin och utställningen är inomhus. klarar han av sådant värmeomslag eller borde jag avstå tills våren?
/Isa
Det brukar inte vara några större problem att utställningen är inomhus.

Hur länge kan man ha en utekanin inne på vintern, går det överhuvudtaget? Jag skulle gärna ta in min kanin för att kela med honom inomhus, går det eller förstör man hans vinterpäls då?
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
#2 Jag skulle inte ta in dem alls. Dem är mycket känsligare för värme än för kyla. Dem kan lätt få värmeslag. Men har du inget förråd, garage eller uterum som du kan sitta i? Då slipper man ju blåst och regn och snö. Och det är oftast lite varmare :)
Emma

#2: Du kan ta in honom en kortare stund då och då om du vill, men att ha honom inne flera timmar dagligen är ingen bra ide.
the vanity, it becomes insanity
utställningen tar nästan 5 timmar och jag är rädd att det kommer bli ganska varmt eftersom det kommer många djur (inte bara kaniner)… dessutom har det kanske hunnit bli minusgrader ute när det är dags så jag funderar på att stå över, vill ju inte att han ska få typ värmeslag eller att hans vinterpäls ska bli tunnare. men jag har inga erfarenheter av utställningar, vad säger ni?
/Isa
man ska inte ha kaninen inne när den är ute kanin bara ha den lite stund det är inte bra för kaninen jag har haft mina kaniner inne sen såg jag dom andans fort då dog jag inte inne dom så längre med dom .Jag har mina ute året runt!.Man måste vara förskigt med de Kaninen mår inte bra me de Kaninen kan dö av Värmen med en utkanin