Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1278 ggr
La_Joz
0

Black and Tan

Hejsan allihopa!

Är ingen kaninägare, men ville bara berätta nåt intressant jag just fick reda på av min far.

Min farfar (Gunnar Larsson) och hans kompis (Arvid Bergander) födde båda upp kaniner i Alingsås, och det var de två som avlade fram "Black and Tan" från mitten av 70-talet till mitten av 80-talet. Jag minns så väl hur kul det var att hälsa på farmor och farfar och alla deras kaniner!

Kan detta stämma? Är väldigt nyfiken på om det är rätt. Att de avlade fram någon sort vet jag, men kan det vara Black and Tan?

KajsaM
0

Gud vad häftigt om det är så! :)

La_Joz
0

#1 Ja, visst hade det varit häftigt!

Jag har letat efter information på nätet, men det är inte lätt att hitta. Kanin-världen är ju inte så stor och utspridd som man kanske önskar… Det finns hur mycket information som helst om hundar och hästar, men inte lika mycket om kaniner. Får hoppas att nån här vet något om Black and Tan!

KajsaM
0

#2 Ja vi får se om någon vet här inne =)

Rymdkanin
0

Vad kul om det är sant! :)

Elina.
0

Vilken ras? hade kaninerna då? Rasen tan avlade de inte fram iaf, då den kommer från england. Men det finns ju ett flertal raser som är godkända i färgen black&tan.

La_Joz
0

#5 Jag vet att de hade bland annat Vit Lant, men Vilken ras? de fick fram i Black and Tan är jag inte säker på. Ska nog ringa farmor som fortfarande finns i livet. Får höra med henne och sedan rapportera här igen!

KajsaM
0

Gör det La_Joz :)

Elina.
0

Vit lant finns inte i färgen black & tan, men många andra raser kan ju ha den färgen.

La_Joz
0

#8 Att vit lant inte finns i färgen black and tan vet jag (är inte de helt vita?). Ska försöka lista ut vilka fler raser han födde upp!

Tina-A
0

Cherry här inne har ju en hermelin som är black and tan (supersöt) och vem var det nu som också precis skaffat en black and tan? Kan ni inte lägga upp kort?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]