Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 636 ggr
Mumiin
0

Blir inte rumsren!

Har försökt fått Mumin rumsren länge nu, har plockat upp allt skit från golvet o lagt i toalådan, och så fort han får för sig att göra behoven nån annan stans så lyfter jag honom till lådan.

Gör jag fel? För han verkar aldrig lära sig.

spiritedaway
0

Hur länge har du försökt? Hur gammal är mumin?

emms
0

Mina pluttar utanför lådan med, revirbeteende typ ;) När Muffin inte var kastrerad lämmnade han pluttar här och var :P Kissar han i lådan?

Emma

ChaChaaxD
0

har du kollat var hans 'toahörna' e  o ställt toalådan där?

jossan84
0

Det är nog inte alla kaniner som har ambition att bli rumsrena. De flesta kaniner är ju ganska noga med att välja ett ställe att ha toan på, men det finns de som har toan överallt.

Linnet
0

Har han toalettlåda i buren och funkar det där? Det brukar vara svårare att få dom att gå på låda när dom springer fritt.

[BonnieL]
0

Har han valt ut ett hörn där han göra alla sina behov eller gör han det i hela buren?

[sstorm]
0

har samma problem, sätter jag in toan där de skiter byter de till andra hörnet -.- så jag flyttar lådan fram och tillbaka ;)

Mumiin
0

Jo jag kollade ju först vart han gjorde behoven, och lade lådan där. Så gick han på den, och senare så fixade jag en Hage av kompostgaller i mitt rum och flyttade lådan dit, där gick det bra också. Men sen då jag släppt ut honom i mitt rum löst så gör han behoven överallt, men helst i min säng!

Han är 6 månader o ska snart kastreras :)

Mumiin
0

#1 Har försökt i kanske 1-2 månader. :P

Mumiin
0

putt =)

spiritedaway
0

Jag kan tänka mig att det är pga åldern. Lite tonårsbeteende kanske. Vänta ett tag så blir det säkert bättre. Och kastreringen kan säkert hjälpa också :)

Och så behövs säkert en smula tålamod också.

Mumiin
0

#11 Okej, tack!
Visst är 6 månader en bra ålder för kastrering? : )

spiritedaway
0

Japp. Jag kastrerade min hankanin när han var 5 månader.