Olika rasers temperament
Hur olika är alla kaninraser i temperamentet? Beskriv gärna eran ras/raser! 
Jag tror att det finns snälla,busiga,lugna,bitska kaniner i alla raser, det är nog mer hur dom är som individer!
Fast det är klart en dvärgvädur är ju säkert lugnare än en Rex och Belgisk Hare förstås! =)

Jag tycker det är grymt svårt att säga hur en ras är eller ska vara… Det är verkligen olika från kanin till kanin, och ålder!
Men Du har rätt om det där me Dvärgväduren Myrra tycker jag! =)
Mja, jag vet inte riktigt.. Dvärgvädurar är säkert en av raserna som är lättast att få tama. Själv tycker jag att dvärgharar är lite svår hanterade :P

min dvägvädur kan inte sitta still en sekund:)

Det handlar ju med om hur ens kanin föräldras temprament är och vilken miljö din kanin får växa upp i. elr har jag helt fel?
nä det är ju så men vet inte så mkt om hennes föräldrar men det är säkert det hon brås på:P för här är det lugna gatan
Okej. Har för mig att raserna var lite olika i temperamentet, att vissa tenderar vara mer lugna medans det är mer "fart" i andra och några kan vara nästan lite hetsiga och bitska.
Men det är väl som ni säger, temperamentet ärvs från föräldrar och sen spelar miljön runt omkring roll också.

mni dvärgvädur är en riktig surpuppa:/, medans min kompis dvärgvädur är hur snälll och go som helst så jag tror de är oolika från individ till individ!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

mina kaniner är alla så olika, min hermelinhona är väldigt blyg
men man kan sitta och kela med henne hur länge som helst, hon har
aldrig varit surig eller dum mot mig.
Min vädur är en osocial kanin som gör vad som helst för att slippa sitta
stilla. han vägrar också att sitta i buren och skakar galler hela natten då istället.
Och sist men inte minst - min dvärgvädur, är precis som en liten hund!!
han kommer när man ropar, han älskar att hoppa, gosa och kela. han får springa
löst lite hur han vill, och han är verkligen underbart söt..
kan vakna på natten ibland av att han hoppar glädjeskutt i sängen :D
min dvärgvädur är jätte snäll så när jag bär han är han som ett kramdjur helt stilla och super snäll

Min Albin är en dvärgvädur men har säkert lite hermelin i sig för han är väldigt liten i kroppen och har inte likadana öron som en renrasig dvärgvädur. Albin är väldigt spattig och det är full fart hela tiden, han är otroligt nyfiken och kan även vara en riktig surpuppa. Men ibland är han tvärtom och kommer och hoppar upp i knäet och vill bli klappad.
Ett av dom senaste korten på Albin, här är han ca 7 månader :)

#12 Vilken snyggis :)

Albin är då verkligen snygg!!! =)
Talismana; Din kanin ser då ut som en riktig gosing! Oj, vad jag blev förtjust i honom!!! Vad heter hans färg??
#15 Det ser ut som han är viltgul!

#16; Okey, ja det stämmer nog. Himla fin färg tycker jag! Är det en ovanlig färg eller?

Tycker okå att det är en fin färg :)

Min hermelin (de e nog nån korsning) är ett riktigt MONSTEEEER!!! =)

#19 nej men inte snyggingen Brutus ;)

Hahaha! jo, tyvärr! Hihihi =D

Hehe :D Är han en buse? :P