Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 723 ggr
MajaL
0

Skum mutation?

Jag har en kull med dvärgvädur/dvärgvädursrex. Melody+Kossans kull. Två av ungarna har nu när de växt till sig fått en jätteskum lång stripig päls över hela ryggen. Nu börjar de fälla av den också, så de ser riktigt konstiga ut. De var viltgrå från början, men nu vet jag inte vad man ska kalla de riktigt.

Där de fäller blir det kort brun/cream-färgad päls. Ganska brun.

Bilder finns på hemsidan. Pappan är rexpälsad, och mamman vanlig korthårig. Båda med stamtavla. Mamman har bara korthårigt, inget rexpälsat i sig.

Blir lite konfunderad, vad ska man nu sälja de som? Obestämd

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

jossan84
0

Var på hemsidan? Hittar inga konstiga kaniner :P

Zvintos
0

#1: Under "Till salu".
Den längst ner som ser ut att vara lejonhuvad ser lite konstig ut längs bakre delen av ryggen.
Bjarne heter den.

MajaL
0

Nej inte min älskade lilla Bjarne. :) Brynolf och Björn.

Bjarne är bara deras halvbror, Bjarne och Börje är adoperade av Melody. Deras mamma heter Semla och är lejonhuvaddvärgvädur, så de är som de ska.

Brynolf och Björn har dock en jättefluffig päls, men de borde vara korthåriga eller rexpälsade, men har blivit typ som fuch (osäker på stavningen), + att de nu börjar fälla av ryggpälsen och en helt brun bottenfärg dykerupp.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

jossan84
0

De ser ju ut som fuchsar i alla fall… den genen kan ju ligga dolt.

Annars finns det en norsk uppföare på kanin-net som hade konstiga långhåriga rexar som tappade all päls som ungar och blev helt nakna, sen växte pälsen ut igen.

MajaL
0

Bara lite OT.

Apropå Bjarne, han ser lite skum ut för han sitter lite konstigt bredvid pumpan. :) Det är hans kjol man ser på hans bakre del, sedan har han satt sig lite konstigt. :)

Hade han varit en hona hade Bjarne-bebisen nog fått stanna, jag födde upp honom med flaska och spruta under en period när han var nyfödd, innan han kunde adopteras in till Melodys kull.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

#4 Okej. Ja, tycker också de ser ut som det.

Det är bara att vänta och se vad som händer med de då med andra ord. Men de kan väll inte bli helt nakna? Nakenkaniner? :S

De har kort päls under i nuläget.

Bör jag ha de kvar och se hur de utvecklas, och vänta med att sälja de? Eller hur skulle ni gort?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se