vad ska jag göra?
Min kanins tand är av, den sitter fortfarande kvar men den är sprucken rätt över oc så är den lite inåtböjd.
Han äter inte heller. Han har inte ätit sin pellets idag och igår när jag gav honom morot så hade han inte ätit något. Jag provade ge honom löv men han kunde inte äta det, han försökte men lyckades inte tugga det. Det enda han har ätit är lite höstrån men det ser ut som om han inte tuggar på något sätt. Vad kan jag göra för att få i honom mat.
Vi ska till veterinären i morgon och jag vill få i honom något innan så han inte blir sjuk!
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
du kan blöta ner lite pellets och ge honom, de kanske funkar :)
♥
Testa att blöta upp pelletsen, eller ex ge honom morotsjuice eller annat nyttigt.

Dricker han vatten? om han kan det så blöt upp och blanda ihop pelletset så att det får samma konsistens som vatten så han kan dricka maten. :)
#1 & #2 Hur ska jag ge honom den då, i en spruta?
Jag tror inte vi har morotsjuice hemma.
Kram Johanna
#3 Ja han dricker.
Tack för era svar!
Kram Johanna
Håll bara fram de i handen, men blöt den jättemkt så den typ blir mosad :)
♥
#6 Okej, jag ska försöka.
Kram Johanna
Hur gick det? :)
Gröt funkar..
#8 Han ille inte äta det. Men nu när jag kollade till honom på morgonen så var han lika pigg och busig som vanligt. Vi har tid hos vet klockan 13.15. :)
#9 Hm, gröt har jag inte provat, får se om det behövs.
Kram Johanna
Köp annars Oxbow Special Care, det är ett specialfoder som ska blandas med vatten och som ges till kaniner vid sjukdom eller efter operation då de ofta inte äter själva. Man trycker lixom in det i munnen på dem i en spruta (inte allt för uppskattat kan jag säga men det känns väldigt bra att veta att de får i sig näring).

Ojdå.. Hoppas du fick i han någon mat, och att han gick bra hos vetrinären. Antar att ni varit då nu :)
MVH Emsis Persson

Hur gick det hos vet?
vi har varit hos veterinären och det gick jättebra!
Hon sa att den lösa delen av tanden kommer att ramla av när tanden växer. Han fick smärtlindrande så att an inte skulle ha ont.
Nu äter han med samma goda aptit som vanligt och han är sig själv igen!
Tack för alla svar!
Kram Johanna
#14: Härligt! =)
#14 Vad bra :D
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

åhh vad skönt att höra! :)

Så bra!! :DD
Underbart!=)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin