Snö och lejon?
Har ju en lejon (dvv) hona här hemma med mycket päls.
Snart kommer det nog komma lite snö och jag vet inte hur jag ska göra med henne då. Hon är inte så gammal än och har en stor kjol och är lika fluffig som en teddy förutom att hon har lite kortare päls på ryggen + klippt huvud.
Har ni några förslag? Hon har en väldigt fin päls, tunna hårstrån som samlar på sig skit lätt. Vill ju inte att hon ska bli en lavande snögubbe. ;)
Lägger in en bild från i augusti då hon förtfarande hade päls i ansiktet så får ni se hur lång hennes päls är ;)
Emma

Har hon bott ute hela tiden nu så är det absolut ingen fara! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
#1 Menade mer att all snö skulle fastna i hennes päls ;)
Emma

#2: Jaha xD Nej det tror jag inte den ska göra! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Du kan ju försöka borsta henne så fort hon inte ska vara i sin Hage + att inte vara i hagen lika länge. För då hinner inte snön smälta fast och blir inte lika jobbig att få bort. Så borsta och kanske kan hjälpa att försöka reda ut tovor med fingrarna om det skulle behövas :)

Det är nog ditt eget val, alltså, antingen så får hon komma ut och skutta lite i snön (som i alla fall mina kaniner älskar) och sen få snön bort borstad och komma tillbaka i sin bur igen, eller så får hon bara sitta i sin bur utan att skutta i snön under vinter tiden…
Man kan ju fundera lite över det, vad som din kanin kanske tycker bäst om (eller så kan du kanske fråga henne vad hon tycker ;)
Hon tycker bäst om att vara ute och skutta i ca 4 timmar per dag ;) Tror ni att ett täcke skulle funka? Hon älskar att gräva så jag tror att hon kommer att tycka om snön jättemycket. Hmm, även om man har ett täcke så får hon ju fortfarande snö på magen, hon får ganska lätt tovor med.
Emma
#7 Och min har ännu mer päls ;) Haha, + att hon ÄLSKAR att gräva, hmm, funderar på ett täcke (A)
Emma

Skotta bort snön innan den hinner bli kompakt och tung, så kan hon få vara ute. Eller så kanske du kan ta ljummet vatten och skölja bort snön som har fastnat, fast det kan ju bli jobbigt om hon är ute varje dag, både för dig och henne. Välj själv! :) Hon kan ju få vara ute ibland när det är snö och ibland när det inte är det, så att hon får gräva i snön :)
Mvh Sigrid
#9 Tror inte det är så smart att tvätta med vatten på vintern, då måste man torka henne väldigt noga innan man sätter ut henne igen.

#10 Det tänkte jag inte på.. Hm, kanske bäst att låta bli snö?
Mina kaniner (rex+dvärgvädurar) älskar snön, som tur är har de inte lång päls så det fastnar..
Mvh Sigrid