Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 633 ggr
LinaIsabell
0

Hjälp tack!

Jag fick min kanin imorse, och gick sedan till stallet så hon fick vänja sig vid buren i lugn och ro (hon ska få gå fritt i mitt rum, men jag tar en sak i taget)

Hon är lite magrare än sin syster som också bor i samma elevhem som mig, men inte väldigt smal, men man känner hennes höftben, eller vad man nu ska kalla det, väldigt bra.

Hon har inte ätit hö alls vad jag sett, och inte av sitt foder heller, så jag är lite orolig, men hon har ätit morot med god aptit, och hon verkar pigg för hon har utforskat golvet lite och när hon sitter i min famn har hon öronen uppåt och tuggar lite med tänderna ibland (har hört att det är ett bra tecken på att de trivs)

Och hon har bajsat hårda runda kulor, precis som de ska, men hon har även bajsat mörkare, lite mindre hårt bajs, som de egentligen ska äta upp, utan att äta det.

Är det dåligt att hon inte ätit upp sin avföring som hon borde? Och att hon inte ens rört hennes hö under tiden jag varit hemma, vilket är nästan 5 timmar.

Vad ska jag göra så att hon äter ordentligt och äter sitt bajs?

[BonnieL]
0

Det är antagligen för att allting är nytt och lite läskigt. Om några dagar börjar hon nog komma igång med allting :)

LinaIsabell
0

Ja, det får man väl hoppas. Ska hålla ett öga på henne och se till att hon får i sig något.

Em--ma
0

Som #1 sa. Låt henne vänja sig vid miljön så kommer hon nog börja äta.
Om några daagar är hon nog igång med allt igen =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !