Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 416 ggr
[Alexandrae]
0

Innekanin i snö?

Mina kaniner bor inomhus under hösten/vintern, men kan man ändå ta ut dem nån gång fast det är snö? Kan tänka mig att dom kanske blir sjuka då… Men ja, vad tror ni?

Vänliga svar tack, har inte sagt att jag tänker göra det, undrar bara om det skulle funka.

Zvintos
0

Så länge det är relativt varmt ute och det bara handlar om en kort stund (ca 10 min) är det OK.
Däremot är det kanske inte lämpligt att låta kaninen vara ute om det blåser mycket eller är -10 grader.

[Alexandrae]
0

Ne att ha dem ute i -10 grader förstår jag med att det inte är så väldigt smart :P Men 1-5 minusgrader är ok elr?

Em--ma
0

är det inte så att det max får vara 10 graders skillnad om man ska ta ut dom? :P

Tänker såhär : Vill jag  gå ut utan vinter kläder på vintern? knappast.. då lär kaninen inte heller vilja göra det x'D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

flikkan77
0

Förra vintern tog jag in lite snö istället för att ta ut kaninen. Okej, det blev lite blött på köksgolvet men kaninen hade kul en stund. Glad

"You just have to belive…"

[Alexandrae]
0

Nej, men om jag går ut ca 5-10 min när det är 1 minusgrad, så fryser jag ju inte direkt

[Alexandrae]
0

#4 hehe det var ju smart! :D

flikkan77
0

#6 Ja, jag ibland är jag inte så dum som jag ser ut. OskyldigFlört

"You just have to belive…"

emms
0

Om det bara är någon minusgrad kan du nog ta ut den i några minuter så att den får testa på lite :)

Eller så fyller du en liten låda med snö och tar in istället ;) Förra året tog jag ut Muffin i ca 3 minuter när det var typ 1 grad ute. Så det var kramsnö ;) Han tyckte inte om det ;D Det var ju blött och kallt som tassarna! ;) Detta året bor han dock ute :D så jag får hoppas att han tycker det är kul :)

Emma

Zvintos
0

#3: Det gäller när man ska låta kaninen vänjas vid att bo ute permanent.