Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 448 ggr
[Alexandrae]
0

Sprattlig kanin..

Min ena kanin (rättare sagt min syrras, men jag tar hand om den för hon har inget intresse) är sjukt sprattlig.. Han har blivit mkt bättre men ibland så går det som det inte ska… Idag var en sån gång. Skulle sätta ner honom i buren, då han börjar toksprattla och river sönder mitt finger. Han är lite mer än 8 månader, har läst att dom kan komma in i nån slags "tonårs-period" då och vara lite besvärligare. Vad ska jag göra? För det här börjar bli ganska tröttsamt och det är inte roligt alls :/

minkaninester
0

Tålamod,tålamod och återigen tålamod :)

Hur jobbigt det än är så är nyckelorden tålamod.

8 månader är en ålder då de kommer in i tonåren.

Bara att behandla den som den behandlades innan! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Alexandrae]
0

Men jag är så rädd att han ska skada sig, att jag ska tappa honom elr nåt när han börjar sprattla sådär vansinnigt mkt. Och då blir det ju en reflex att man sätter ner honom, och då lär han sig att sprattlar jag så får jag komma ner.. :/

minkaninester
0

#2: Förstår vad du menar men håll honom då hellre en bit ovanför marken, (inte så högt) och sen när han slutat sprattla kan du sätta ner honom! :)

MVH.
Louise T

[sstorm]
0

#2 min kanin gör desamma, dra uppp honom mot din kropp igen då, då får du ett stadigare grepp, och han lär sig att det tar längre tid om han sprattlar!

[Alexandrae]
0

Okej, tack så mkt för tipsen! :))

minkaninester
0

#5: Så lite så! :)

MVH.
Louise T