Kärleksfullt hem sökes
Hej!
Min vän har hittat denna underbara kanin som nu står under hennes och hennes familjs vård.
Hon/han hittades ute i ett samhälle och är väldigt tam och social. Hon/han behöver komma till ett nytt hem då det inte finns plats där hon/han är nu.
Avlivning övervägdes då ingen ägare har hört av sig, men jag tycker att hon/han behöver en extra chans! Jag har själv hund och råttor och ingen möjlighet att ta hand om henne/honom men har lovat att husera kaninen tills ett hem dyker upp, men det är ingen långvarig lösning.
Kärleksfullt hem sökes därför.
Kaninen verkar inte vara särskillt gammal, 1-2 år. Har pysslats med mycket för hon/han är tam och slappnar av i famnen. Har tjock och mjuk päls och är viltfärgad i rödbrun ton. Just nu finns hon/han i Bollebygd ( mellan Borås och Gbg).
Hör gärna av er om intresse finnes eller för mer info.
MVH / Karolina Ohlsson poetjagvet@hotmail.com

*Puttar*
OM du inte får sålt den och ej har nån stans att ha den kan jag ta den sålnge medans du letar hem åt den :P
Damn vikken going! synd jag inte har plats för en till ^^ älskar den färgen med..:P Lycka till me hemmet åt den!

#2 Tack! Var bor du någon stans?
#3 Ja. jag är ingen kanin kännar som sagt, men det är en riktig godig! kommer fram och hälsar och låter sig bli lyft utan problem. Mysnos..
Naaw sött… synd bara ja inte har plats..å tror inte mina två skulle komma överns… fast vad vet ja… ja skulle vilja ha en kompis te min kanin, men ja=)

Det är en väldans trevlig kanin…. men kan ju inte svara på om hon/han gått ihop med andra, är kastrerad etc.
Men jag vet att hon/han behöver ett hem där någon har tid att fortsätta pyssla om..

*putt igen*
#4 jag bor i Borås, Men kan ta mig till GBG :P
Jag letar efter en hona till min snart kastrerade hane. Finns i borås, Finns det ingen möjlighet att du kan lista ut könet på h*n ? (:
annars kanske jag kan ta h*n sålänge tills ett bra hem har hittats, har en bur över :)

#9 Jag kan absolut åka till min vän i morgon och ta en närmare titt. Jag är ingen expert på att könsbetsämma kaniner men ska göra mitt bästa! Kan du inte mejla mig så kan vi "prata" mer.
poetjagvet@hotmail.com
#10 Har mejlat :)

Oki… Så nu var vår vän könsbetämd…
En okastrerad pojke…

*puttar och puttar*
Jag kan gärna ta honom :P om du kan ta honom till Fritsla? om du nu inte kanin ha kvar honom ^^

#14 kan inte du mejla mig? Har fortfarande inte funnit ett hem till honom

Nu har han fått ett nytt hem hos en 11:årig tjej…