Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 428 ggr
Tiggros
0

Yankie bits

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yankie har blivit mycket säkrare och så nu, men han bits och "klöser" mig hela tiden, så ja får stora sår. Hur skall ja göra för att få honom sluta?

Matilda_91
0

Så där höll Albin på i början när han var runt en månad ungefär.. När han satt i mitt knä och böjade naffsa gav jag honom ngt annat att tugga på, t.ex en bit knäckebröd.. Han har sluta naffsa helt nu och jag tror att det är för att han litar mer på mig. Visa honom att du inte vill honom ngt illa och att han kan slappna av i ditt knä men att det ändå är du som bestämmer :)

Tiggros
0

okey, Yankie är 7 månader men kanske sak samma. Men kan han inte förknippa det med att han gör rätt? Man brukar ju berömma hundar med tex godis elr något när de gör rätt, så skall ja värkligen ge Yankie något knäckebröd när han gör fel?

Clariiz
0

JAg vet inte riktigt vad jag tycker. Du kan ju ge honom en bit då han är helt stilla och inte gör nått även om det är ett par sekunder så snabbt fram med knäckebrödet.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lotta_A
0

På bilden ser Yankie ut som en riktig snällis. :) men skenet bedrar tydligen.
Du kan ju sticka fram en pinne som han kan gnaga på.

Matilda_91
0

Ja det glömde jag säga! Ge inte godiset (eller vad han får) När han biter utan innan! Jag märkte på Albin när han var på väg att bitas, han blev lixom otålig och ryckig i rörelserna, som om han var irriterad. Du kan också ge ngt att gnaga på när du sätter honom i knäet, då hinner han inte ens börja fundera på att bitas ;)

Tina-A
0

Jag tycker Matildas förslag verkar bra

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tiggros
0

okey tack så mycket. Skall låta han springa lite nu och skall försöka distrahera honom med roliga gnagar tillåtna leksaner att tugga på.

Jo skenet bedrar. En sådan ängel och söt som tusan men kommer man nära så aj.

=)

KajsaM
0

Han var då söt iaf :)

Lotta_A
0

Beröm honom när han sitter i knät men inte bits och rivs. :) Då kanske han fattar att om man är en snällis så får man beröm och klappar och kramar.

myriis
0

Min lilltjej bet mig också när hon var liten! Eller mindre kanske, jaja xD

För henne växte beteendet bort, men hon nafsar fortfarande lite ibland. Men jag brukade lyfta henne då och säga ett bestämt "Nej" och sedan sätta ner henne en bit ifrån mig.

Clariiz
0

Ska berätta en äcklig sak ;P

När av våra kaniner (Nina hette hon) var en bebibs kissade hon ALLTID i en knä! Det var så snuskigt!!!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

#11: Det är du inte ensam om :P Det gjorde min kanin också, usch säger jag bara!

Tina-A
0

#11 + #12: Det har jag aldrig varit med om tror jag *tänker*.. Hamsterkiss och muskiss däremot

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Matilda_91
0

Hihi, ska berätta en rolig sak.

För några år sedan när min kompis Lovisa skulle åka till Grekland i två veckor skulle hon låta en annan kompis en bit därifrån ta hand om hennes kanin Alice. ( det var samma Alice som var en hona när dom köpte den men som senare visade sig vara en hane) Kaninen var lite knepig och det var bara ägaren och kompisen i Rostberg som kunde hålla i kaninen, annars sprattlade den och bet.

Jag skulle följa med och satt i mitten i bilen, bredvid Lovisa som hade Alice i knäet. Hon ville inte låta honom sitta i en låda utan var bestämd på att ha sin lilla kanin i famnen hela resan som tog ungefär ½timme. Precis när vi satt oss i bilen och skulle köra iväg började Alice kissa! Lovisa blev förskräkt och lämpade snabbt över Alice på mig! Och det var inte bara lite kiss kan jag säga, en rejäl stråle som gjorde både mig, Lovisa och sätet nerdränkta i kaninkiss. Efter det hade dom Alltid Alice i en transportbur när dom skulle någonstans…

KajsaM
0

#14 Hehe det kan gör förstå :D

Tiggros
0

Min förra kanin, Drutten varockså en riktig liten kisspotta. Kunde inte ha han ngonstans utan att han pinkade ner. .
Och dumma mig som ville kastrera honom för att lugna ner honom och så blev det hans död.. grrr !!!!! Saknar dig Drutten (K)IL)