vilken pellets??
hej , funderr på att köpa kanin och nu undrar jag villken pellets jag ska ha.
sen har jag lite problem med att hitta pellets det finns ju inte carrier elr vad det nu hette som jag gärna vill köpa.så vart finns det?
Men jag undrar vilken pellets man ska ha dom tjocka eller dom smala ? och vad är det för skillnad ?
Carrier finns att köpa på Granngården.
Jag föredrar när pelletsarna är tjocka.
Det ger mer tuggmotstånd till kaninerna, samt att det inte behövs lika mycket.
Jag ger mina en blandning av krafft groov 125 och rabbit royal.

Sen finns Carrier att beställa via nätet på djurfoder.nu
.
Jag ger Stampe, funkar bra till mina. Föredrar tjockare bitar som t ex carrier istället för Lottie.

Jag kör en blandning med c-pellets som är den tunnare typen och något som är lite grovare. Ska snart övergå till krafft groov 125 :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
tack för tipsen.
på djurfoder.nu elr vad sidan hette är det bra foder där, tänkte ifall det var gamalt eller något sånt.. det stog att det var fri hemkörning om fodret var över 10kg eller missuppfattade jag det ?
Det är det säkert men med en kanin tar 10 kg aldrig slut…. och då blir det gammalt. Jag skulle kolla med den uppfödare du köper kanin ifrån och sen kanske köpa 1-2 kg i taget.
Glömde säga att jag kör Cuni complete och köpte en påse Lottie i går. Vi får se de var ju ganska tunna men jag provade och la in några stycken i skålen. Vet inte om han ätit Lottie pelletsarna ännu.
okeej , då kanske inte jg ska köpa en sån stor =)
men vart köper du cuni complete ?
Jag köper den på zoo affären.
okeej =)
hur mkt kostar den och vad innehåller den? asså typ 3 % fett och sånt ?
hoppas du fattar xD
Jag använder Cuni Complete blandat med djur&natur pellets. Det funkar super. Cuni Complete köper jag på djuraffären Djurmagazinet. Och den andra pelletsen på Djur&Natur.
okeej =)
men vad är det för skillnad på stora och små pellets ?
#12: Små pelletsar = behöver ofta ge större mängd, samt ger mindre tuggmotstånd.
Stora pelletsar = behöver ofta ge mindre mängd, samt ger mer tuggmotstånd.
okeej .då låter stora mkt bättre =)

Jag köpte Selective rabbit pellets idag, har gjort ett eget inlägg om det fall någon har erfarenhet av det och dom är riktigt stora, som marsvinsbajsar!
kan ta bort den här inlägget! om det går xD