Tips på kaninpellets
Har haft lottie pellets till mina kaniner och de älskar det & jag vill fortsätta att ha det MEN vi hittar inte nånstans längre nära där dom säljer lottie.. vill höra förslag på andra pellets sorter och var man får tag på det, fodert ska vara bra (: tacksam för tips? !
Jag tycker att Stampe är bra, mina kaniner äter det med god aptit och håller hullet och så, många tycker dock att det "smular" men jag har inte märkt att det är smuligt :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Lottie har slutats tillverka, därför hittar du nog de inte längre.
Not your mom, not your milk.
#2 Har det? Det visste jag inte :o
Jag rekommenderar också Stampe.
#2 What, har de? Bra att du sa det så att man hinner byta utan hastig övergång!
Jag ger mina fyra kaninpluttar Kraft Groov 90, ett hästfoder med väldigt bra näringsvärden för kanin. Finns på Granngården.
Cuni complete ger vi.

jag har just nu Stampe, men tänkte byta till edelpellets ev. blandat med någon pellets grej som jag inte vet vad den heter;)
#5 Hur mycket ger du dina frassar av Groov 90. Använder nämligen det till hästen.
#8 Mina frassar får 2-3 dl tillsammans per dag.

Jag kan fortfarande köpa Lottie på granngården =) Men jag ska byta till Kraft groov 90 om några dagar. Den har växttråd 18% somkaniner egentligen ska ha, Lottie innehåller bara 14?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag ger en blandning av Krafft groov 125 och Chudleys Rabbit royale.
Just nu ger jag Carrier, det tycker jag är bra, dock ska jag byta till Krafft Groov 90.
Kul att så många börjar med Kraft Groov och trivs med det!
#13: Ja, det är ju faktiskt ett väldigt bra foder för kaniner, trots att det är ett "hästfoder".
Enda nackdelen är ju fetthalten som är för hög enligt mitt tycke, men det är av just den anledningen jag blandar med royalen.
Jag hade velat prova Kraft Groov men jag är osäker på om mina kaniner kommer gilla det.. Är ju en stor säck :P
Jag använder bladningen Chudley's Rabbit Royal + Bello. :) Kompenserar med alla mina kanienr riktigt bra.
Not your mom, not your milk.
Tror det bli Carrier eller Stampe. Var får man tag på dessa foder ? Lantmännen / Granngården ? Snälla svara om du vet , ska köpa detta idag och måste veta.

#17 Stampe kan man köpa på Granngården, eller lantmännen som det heter hos oss =)
// Ludde
#17 Kom ihåg att du tar Carrier som är för kanin & marsvin, då det finns ett för hundar också.
#2 var har du hört de? att Lottie slutat tillverkas? :s köpte de senast för några dagar sen på granngården och de visste inget om att det inte skulle tillverkas längre…? bra att veta om man bör titta efter annat foder tänkte jag :)
Har Carrier men funderar på att byta till Craft Groov :)
#2 Har Lottie slutat att tillverkas? :O Jag har testat Carrier, men mina ät de inte, så jag får väl se hur jag ska göra O.o

Tänkte byta till kraft groov 90 men jag är lite osäker i med att det är så pass mycket fett i det.
Så nu använder jag ett foder som jag köper i en djuraffär i vellinge, det heter bara "kanin/marsvins pellets" och blandar ut med energi givande pellets och c - pellets. Bra blandning för min kanin! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Har bestämt mig för att byta till Kraft Groov 90 ändå :)
Hur mkt fett innehåller detta CraftGroov, mer än 4 %? Hur är det med kopellets, nån som vet..?
#25 Kraft Groov 125 innehåller 5 % fett -bra till ungdjur
Kraft Groov 90 innehåller 4 % har jag för mig, är dock väldigt osäker -bra till kaniner över 1 år.
Ok, då ska jag nog kolla efter det nästa gång jag köper.. =)
#26: Det stämmer att 90 innehåller 4% :)