Balkongkanin
Hej!
Mina 2 kaniner bor på balkongen.
Ibland känns det som att jag inte gör tillräckligt för att de ska bli sysselsatta, ibland kan jag eller hinner inte gå ut med dom i sele. Jag vill helst inte låta de pringa lös på betonggolver heller för att det sliter upp deras tassar så förfärligt.
Hur gör ni med era balkongkaniner?
Går ni ut med dom varje dag?
Hur lysselsätter ni dom?
/ Anna:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag har Gizmo och Fluffen på balkongen under tak och för dem så går det bra att skutta på betongen, men jag har mattor därute som jag byter ut så de har även mjukt underlag. Kommer lägga konstgräs på hela balkongen till våren 2010, men det fungerar inte så bra på vintern eftersom det blåser in snö ibland.
Man kan också lägga trätrall för att få mjukare underlag.
De har en jättestor bur och flera hus, men använder hela balkongen som permanent rasthage.
De har kattunnlar, grenar, hus och aktiveringsbollar, korgar mm att sysslesätta sig med och jag umgås med dem därute varje dag och tar ut dem i sele med koppel när det är bra väder. Under vår, sommar och höst får de komma in en stund också, men i vinter kommer jag inte ta in dem eftersom det kommer blir för varmt när de har vinterpäls.
Egentligen skulle jag hellre vilja ha dem inne, men vi bor inte så stort och mina frassar är frigående innekaniner som inte uppskattar andra kaniner i sitt revir även om de inte ser varandra.
Jag kan få dåligt samvete över att de inte får lika mycket tid som frassarna som umgås med oss dygnet runt. Tror det kommer kännas bättre när jag har bondat Gizmo och Fluffen så de har varandra. De har redan börjat umgås genom gallret så det kommer nog gå jättebra att sätta ihop dem. 
Jag har trägolv och dessutom inglasad balkong så han brukar få springa runt där och utforska och ha sig. Brukar ta ut han i sele några dagar i veckan också och då blir han mer livlig och skuttar runt och busar mer än på balkongen. :)

vad bra det låter, när de kissar så åker väl det genom trätrallen? :P eller om de bajsar.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#3 Kanske det..? Men mina går på låda och rumsrena. 
jag har mattor på hela balkongen för ibland får hon skutta fritt, annars är buren kopplad till en kompostgallerhage som hon har tillgång till året om :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#3 mjo fast Knut går på låda så han brukar inte göra ifårn sig på balkongen. dock kan det hända att det kommer nån bajs om han är ute längre stunder men det brukar oftast hålla sig ovanpå men det kan hamna i springorna..