Vuxen dvv sökes.
Hejsan jag heter Camilla är 24 och bor med min sambo och son på 8 månader i en lägenhet. Känner nu att det är dags att skaffa oss ett djur då jag själv är djurtokig och så vill jag att sonen växer upp runt djur. Därför söker jag efter en vuxen dvärgvädurs hona eller kastrerad hane alt en icke revirmarkerande hane. Han/hon skulle bo inne och få vara med oss ute i lägenheten så mycket det bara går.
Jag söker efter en kanin som redan är innekanin och van att springa lös. Han/hon ska vara rumsren och inte sladdgalen, vi kommer så klart sladdasäkra så mycket vi kan ändå. Han/hon ska vara tam, välhanterad och bitfri.
Finns det en kanin som denna till salu eller är det bara drömtankar =)?
Vi bor i Sala i västmanland och jag kan inte åka så långt för att hämta då jag inte har körkort men det kanske går att ordna transporthjälp. Men Uppsala, Västerås och närliggande orter går bra. Helst vill jag komma och hälsa på först och träffa ägaren men ibland går det inte och då är det väl så.
Hör av dig och ställ frågor om du har några.
Kan skriva upp min mejl också:
camillastrand_85@hotmail.com

Hej!
Vi har lejonhuvade kaniner. De är vita och har blå ögon.
Bilder finns på de två länkarna nedan:
http://www.acc.umu.se/~mckrill
och
http://www.acc.umu.se/~mckrill/kaninflickorna
Hör gärna av dig och berätta om dessa är ett alternativ.
Hejsan. Dina kaniner är jätte söta men det är just dvärgvädur som jag är ute efter då jag fått sagt till mig att de är de bästa familjekaninerna (undantag finns ju säkert).
Såg att du ville ha vuxen, men annars kan jag tipsa dig om våra små dvärgvädurs ungar.
dragongarden.webs.com
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#3 Har varit in på er hemsida samt sett er annons här och blev väldigt sugen på kamomill för hon är ju bara så söt. Ser på hemsidan att det står till salu på fler honor som det inte finns bilder på. Finns de fortfarande? Har du några bilder? Även kanske någon mer på kamomill? Hur gamla är de nu och när kan de flytta?
#3 Vart finns uppfödningen? Av någon anledning så har jag fått för mig att den finns i uppsala men jag vet inte varför och vad jag kan se så står det inget om det på hemsidan.
Kan rekommendera min uppfödare som har en del vuxna kaniner just nu tillsalu. Dvärgvädur se:
Jag har tre kaniner till salu :)
En teddyvädurs unge, en snart vuxen dvv hona som bor ihop med en kastrerad blandrashane. Alla tre är supergoa! Dom två äldsta är vana att gå lösa, men inte dygnet runt.
#6 Kollade din sida men såg inga vuxna som var till salu. Berätta gärna om dem. Bilder är alltid kul.
#7 Har sett din annons men jag är bara ute efter en kanin inte två och så var det ju först och främst en vuxen jag ville ha.
#5 Ursäkta att jag svarar, men dom finns i Uppsala 
Har en dvv hona på 7 månader. Bodde inne första månaden, bor ute just nu och behöver därför göra det vintern ut, men om så önskan kan hon flytta in till våren då det inte är så stor temperatursskillnad ute och inne.
Hon är jättemysig, försiktig till en början men när hon har förtroende för en är hon som en liten hund efter en, nyfiken över vad man hör.
Hon har inte visat irritation nu när hon börjar bli tonåring, matglad är hon alltid. Hö och pellets är favoriter. :)
Hon är luxfärgad vilket jag förstått är en rätt så ovanlig färg, i alla fall vad vissa sagt till mig. Mycket snäll! Hon gillar att skutta över och krypa bakom saker, kartonger är mycket roligt. Så din son skulle nog kunna få sig några skratt när hon skuttar runt. :)
#10 Bör tillägga att anledningen till varför vi söker nytt hem till henne är för att jag utvecklat astma och därför itne klarar av att ta hand om henne.
#9 Tack så mycket.
#10 Jag vill inte vänta ändå till våren med att få hem en liten kanin.
#12 Förstår! Hon kan ju vara ute så länge om ni har tomt/balkong men förstår om du vill ha en kanin som kan bo inne direkt.
alla kaniner går att få rumsrena och tillgivna så länge du har lite tålamod och tillser kaninens behov, exempelvis hjälper det att inreda buren med tuggpinnar så minskar kaninens behov av att tugga på allt annat kul. :)
MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se
#14 Vet att jag själv också kan träna den och skulle också göra det om det behövdes men ville göra det lite lätt för mig själv snabbare då jag ju har barn som rör sig i lägenheten. Vill inte att det ska missuppfattas så ni tror att jag inte har tid för den utan jag ville bara försöka undvika kaninkissigt barn =). Men några garantier finns ju heller aldrig för att den fortsätter vara rumsren när den kommer hit.
Att det är bra med grenar och andra saker för den att tugga på det vet jag också och det skulle den få.
#5 Kamomill finns kvar ;)
Har tyvär inga nya bilder på henne, men det kan tas om så önskas.
Ja, vi finns i Uppsala :)
Tänkte precis skriva de ;)
Tack Emma!
Bilder på dom andra är påväg
Finns många honor och hanar kvar!
hör gärna av dig: Mooln-@hotmail.com
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Jag har en vuxen hona som hittades i en kartong vid en väg, min kompis tog hand om henne för att hon inte skulle fara illa men har tyvärr inte möjlighet att ha kvar henne pga platsbrist.
Kaninen bor inomhus och är väldigt trevlig!
Reververad till en början men underbar och har inte visat någon tendens till agressivitet!
Låter detta intressant så finns hon strax utanför Göteborg och du kan maila till mig så får du nummret till henne som har henne!
Erica
#8 det är inte min sida men min uppfödare och du får nog maila henne. Såg på hennes blogg att hon skulle sälja vuxna mysiga kaniner. De flesta hon har är Chinchillafärgade och är supermysiga!