Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 587 ggr
Rorosjons
0

Glad!

Nu har Kiska och Alice gått upp i vikt. Kiska (kickan) är inte alls lika pinn-smal som förut utan nu har hon fått på ryggen och magen. Jätte söt liten kulmage har hon ^^, Det har gått väldigt sakta för henne men det går framåt.

Alice rasade av någon anledning i vikt och man kunde spela på hennes revben. Tog in henne och duschade henne och såg då att hon andades nästan ingenting, hennes hjärta slog väldigt sakta. Så jag tog in inneburen och la ner Alice där efter jag torkat henne. Efter en timme hämtade jag Kickan och la ner henne i samma. Båda trivdes med den andres sällskap. Och från att Alice inte alls åt till att hon åt och drack när Kickan kom.

Nu har de gått ihop i ungefär 2 veckor, och båda är jätte glada ihop och båda har gått upp. Tror att både Alice och Kickan behövde säällskap för att må bra då ingen av dem åt särskilt mycet ensam. Alice har alltid varit en matglad tjej men som sakta slutade äta, tills att till slut inte äta alls.

Både kickan och Alice har haft lika mycket pellets/hö som nu och nu går dem dessutom ihop och båda har gått upp i vikt. Känns bra.

Kickan har dessutom fällt hennes ena öra som ställde sig efter några veckor. Nu har det vart fällt dessa 2 veckor dem vart ihop.
Vänner för livet skulle jag vilja påstå ^^,

Ville bara skriva av mig min glädje för mina kaniners vikt ökning =).

Rorosjons
0

Kan tillägga att jag är 6mil hemifrån 5 dagar i veckan och ha då ingen koll alls på mina kaniner utan detta sköter min 14åriga lillebror. Han ger mat och vatten så städar jag och borstar på helgerna. Men då jag haft saker jag ha behövt åka på ärligt talat varje helg sedan skolan börja så har jag inte hunnit gjort mer än att städa och borsta och sagt till at dem ska ha det och det. Min bror har inte gett dem pellets som jag sagt.

Då jag berättade om Alice skärpte sig min bror och efter det började även min 20åriga syster att ge dem mat och pappa ger någon gång ibland då han hinner. I och med detta har ninisarna gått upp i vikt.
Efter Alice dramatiska viktminskning så skärpte sig min bror och gav dem pellets och havre.

TereseE
0

#1 Ojdå, men det där lät ju inte bra.

Men härligt att de gått upp i vikt igen i alla fall.

Fanny98
0

Va bra att dom går upp i vikt! Har du någon bild, före efter?Flört

thexclub
0

Skönt att de mår bättre!

the vanity, it becomes insanity

EllanA
0

Bra att de går upp i vikt!

[BonnieL]
0

Skönt, förstår att du är glad!

mingopingo
0

Va kul att båda börjar bli lite runda igen Glad Har lite samma problem med min äldsta hona som helt har tappat hullet. Fast hon går i en grupp med 4 andra honor så jag flyttade ut henne från den gruppen till en med två unghonor istället. Tror att hon inte riktigt kunde få i sig tillräckligt med mat i förra gruppen. Nu får hon lite extra mat och ska även kolla om hon har mask.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Rorosjons
0

#2 Näe, det är synd att det ska behöva gå för långt innan dem inser att dem måste lyssna, typiskt syskon.

#3 Tyvärr hann jag aldrig fota en efter och före bild =(. Lovar, det är skillnad!

#7 Hoppas hon blir bra!

För övrigt, jag är super glad att dem gått upp, ska ställa ut Alice i November på Östersunds travet =D