dålig djurafär!
Hej! Igår när jag var på stan så skulle jag gå till en djurafär… När jag kom in i djurafären kollade jag på kaninerna det första jag gjorde. Det var jättesöta (men rufsiga inte alls fina i pälsen) kaniner men dom såg inte ut att må så bra. Det var massa kaniner i en och samma bur. Jag frågade dom i afären hur mycket kaninerna kostade (inte äns stamtavlade var dom, tror jag iaf…..) hanar: 450 honor; 550…….. Jag frågade hur gamla dom var, sex veckor sa han(ska säljas vid 8) och han var berädd att sälja den utan tillstånd åt en elvaåring(jag)…… Sen hadde dom en papegojja i afären som skrämde kaninerna genom att dunsa ner på buren och skrika hej godag eller mjau! Dom blev livrädda och sprang och gömde sig i ett hörn! Tycker ni att den här djurafären är okej?(eftersom jag har en gammal dator så kan jag inte sätta in en såndär undersöknings grej så skriv vad ni tycker)

Nej det tycker jag absolut inte, sånna djuraffärer borde inte få sälja djur, utan bara tiibehör.

urch va dåligt, stackars djur!
Stackars djur! Du skulle sagt till dom eller nått. Fasst det kanske man inte skulle våga.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
mm… jag var på vippen att säga det men lixom han skulle inte bry sig om en elvaåring precis….
Tråkigt att det finns såna affärer.
Men att sälja sex veckors ungar är tillåtet, se föreskriften som jag länkade i topicen om burmått. Vad som däremot inte är tillåtet är att hålla bytesdjur och rovdjur så att bytesdjuren störs/skräms av rovdjure. Här kan vi nog kalla papegojan rovdjur.

vilka idioter! djur är ju faktist levande varelser! man borde inte ha en djurafär om man inte kan ta hand om djuren… och vem vill köpa en kanin för typ 500kr i så dåligt skick och utan stamtavla?
jo.. visst är det helt sjukt att dom ska ha det så!! Dom hadde marsvin också… typ två vuxna kaniner och tio marsvin i en och samma innebur….