Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1202 ggr
Kaningalen
0

Belgisk Hare/Jamora?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej! Jag har tänkt att para min Jamorahona med min Belgiska Harekille nu i dagarna och tänkte om det finns intresse för såna bebisar, till kel och kanske hoppning!?

Det är de på bilden förresten!

Lotta_A
0

Gud vad roligt. Kaninungar är det finaste som finns :)
Jag är tyvärr inte interesserad jusst nu, men man vet ju inte hur det är om 3 månader ;)

Kaningalen
0

Ja nog är kaninungar hur söta som helst =)

Ja men nu finns det en risk att min lilla Suki har blivit (oplanerat) parad med min Rexhane ikväll…. Stackars liten! Tiden får utvisa om de har gjort nåt eller ej…! =/

Matilda_91
0

Hm, jo jag ska ju skaffa en till liten kanin som sällskap till min Albin i vår. Rasen eller färgen är inte viktigt eftersom jag inte ska ställa ut eller avla på den. Det viktiga är att den har bra temperament och är mysig ocg söt ;P

Kaningalen
0

Bägge föräldrarna är kanonsnälla och lugna. Och bebisarna lär bli coola och mysiga =) Du får tänka på saken =)

Matilda_91
0

jaha, vad trevligt :) Har du nån bild på ngn sån kanin, en blandis asså ;) skulle vara ku att se ungefär hur dom ser ut :)

Kaningalen
0

Tyvärr inte! Jag är lika nyfiken som Dig på hur de kommer se ut =) Blir då ingen vanlig blandning så det gäller att använda fantasin =)

Matilda_91
0

hihi okej,. vad roligt :D

Kaningalen
0

Uppdatering! Idag 16 nov är det 1 vecka sen jag satte ihop min Belgiska Hare Måns med min Jamorahona Olivia. Så om ca 3 veckor kanske det blir bebisar här =)

Den som kan tänkas vara intresserad av en unge får gärna maila mig på Lustgardens_Kaniner@hotmail.com =)

Kaningalen
0

Imorrn (23 nov) är det 2 veckor sen jag satte ihop Olivia & Måns, så då återstår väl kanske bara 2 veckors väntan till då =)

Den som kan tänkas vara intresserad av en unge får gärna maila mig på Lustgardens_Kaniner@hotmail.com eller Suzzie_Pinscher@hotmail.com  

Matilda_91
0

Ååh, det blir säkert superfina ungar, så vackra som Olivia och Måns är ;) Jag kanske är interesserad, men funderar även på en Fransk vädur, dom verkar vara sååå härliga :D iih, jag vill helst ha alla kaninungar som finns ;)

Kaningalen
0

Ja det ska verkligen bli spännande o se vad det blir för små troll =)

Idag är det 2 veckor sen jag satte ihop de… Inget är som väntans tider!

Pinscher2
0

Nya bilder på de blivande föräldrarna…

På torsdag är det 3 veckor sen jag satte ihop de!

Pinscher2
0

Kärleksparet

Hopi
0

Vad himla vacker o ståtlig han är, haren! =) Hon ser för söt ut, jamoran oxå! =) putti-putt! Men belgiska haren är min favvo! =) Ser så stilful ut!!!! wow!

Pinscher2
0

De är riktigt speciella hararna, man blir kär när man ser en sån i verkligheten. För att inte tala om när man tar på de… =)

Pinscher2
0

Idag är det 3 veckor sen jag satte ihop de… Så om 1 vecka KANSKE det blir småttingar =))

KajsaM
0

Åh hoppas att det blir småttingar :))

Matilda_91
0

gud vad kul!! Jag är så nyfiken på hur ungarna kommer se ut :D :D :D

Matilda_91
0

Har det kommit smått än Pinscher2? :)

myriis
0

Bara en liten komentar från mig xD: Ska inte typ honan vara större än hanen när man parar? Fundersam Kan det typ inte bli problem vid födelsen annars? Eller är jag ute och cyklar? :-P

Zvintos
0

#20: Nope, det går bra även om hanen är större eftersom ungarna anpassar sig efter mammans livmoder. Istället växer de så det knakar när de är födda. Glad

Pinscher2
0

Matilda_91: Till helgen blir det nog småttingar!! =)

Hopi
0

Vad spännande!!!! =) Då ser vi fram emot bilder framöver! =)

Pinscher2
0

Det är så spännande det bara kan bli, har varit på väg att bli sjuk av alla kaninungebilder som man har sett på sistone… =)

Matilda_91
0

Ååh! vad spännande,. är jättenyfiken på hur dom kommer se ut :)

Pinscher2
0

Så här ledsen ser blivande pappa Måns ut nu, igår flyttade ahn ifrån sin tjej Olivia…

Hopi
0

Hehehe det ser ut som han tänker "Var det allt det???…" hihi.

Pinscher2
0

Igår (7 dec) var det 4 veckor sen jag satte ihop de!!

Går det som planerat då ska de födas tidigast imorrn 9 dec =) SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!

Tina-A
0

Åååh vad spääännande!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pinscher2
0

Inga bebisar än… Inget är som väntans tider!!!

Hopi
0

Wow! Fåse när det blir småttisar då! Det kan bli när som helst nu! kan tro du är där o kollar stup i ett nu!!! Flörthehe.

Pinscher2
0

Jag har konstigt nog bara kollat en enda gång idag ;o) (Per var ner och kikade en gång oxå). Lär ut snart och se. Känns inte som att det är på G än, hon har inte ens byggt nå typ av bo än heller… =/

Tribe
0

men om du har haft henne tillsammans med hanen i 3 veckor kan de vara så att parningen tagit förra veckan precis, jag låter bara hanen och honan vara tillsammans ett dygn….

Pinscher2
0

Jag vet! De har varit tillsammans i 4 veckor så själva parningen kan ha skett när som helst! Men jag har satt 9 dec som ett "tidigast datum"!

Tribe
0

Varför har du haft dom ihop så länge ? De är ingen som gör så, bara på marsvin typ :P

Pinscher2
0

För att öka chansen att hon ska få ungar så klart! Det finns det visst det!

Tina-A
0

Vi hade våra kaniner tillsammans i ungefär 4 veckor också :)

Pinscher2
0

Ja men varför bara ha de ihop 1 dag om de trivs ihop, då kan man lika gärna öka chanserna och få bebisar genom att ha de ihop så länge man kan. Tycker jag…

Matilda_91
0

Det är såå spännande :D

Pinscher2
0

Fortfarande inga bebisar… =(

Matilda_91
0

:(

KajsaM
0

Förvånad Åhhh

mimmi.k
0

Vad roligt med kanin ungar! Har dem kommit???

Pinscher2
0

Ska verkligen bli såååå roligt! Men nä, inga bebisar nu heller… De pluppar väl ut när man minst anar det =)

mimmi.k
0

Aaaa…. Låva skriv när dom "pluppat ut"!

Pinscher2
0

Det kan Du skriva upp att jag kommer skriva!! hihi

KajsaM
0

#46 Haha den var bra! ;D

Hopi
0

Har det inte hänt nåt än???? *nyfiken*

Tina-A
0

#48: Säger det samma!  Sitter som på nålar!

Lotta_A
0

När kommer dom då?? spännande :D

Pinscher2
0

INGA bebisar än Gråter Börjar ge upp hoppet nu, kan inte rå för det…

Hopi
0

Inte ge upp hoppet än heller!! Det hinns allt än!!! Dom var ju ihop ett tag, det är ju inte säkert det bidde nåt direkt! ;) Vi håller tummarna!! =)

Pinscher2
0

Du har HELT rätt men man har ju varit inställd på att de gjort DET direkt…. Dum som man är! Får väl vänta i några veckor o se då… Inget är som väntans tider!!!

Hopi
0

Det är bara att vänta och se! *ler* Det kanske blir en överraskning när du minst anar det hehe.

Tina-A
0

#53: Ja, de kanske dyker upp en söthög om 3 veckor :P

Lotta_A
0

Det var ju lite så när vi misstänkte att leah var dräktig. Vi kollade varje dag i hennes bo, med där fanns inga ungar :( Och efter att tag gav vi upp hoppet. Hon kanske bara var skendräktig??
Men så en dag när vi kom ut så vart vi helt chockade! I boet låg 5 små ninisbebisar :D åååh så glad man vart!!!

Pinscher2
0

3 veckor!? Vet Du hur lång tid det ÄR!? Skrattande 

Då ska jag hålla tummarna att de bara ligger där rätt som det är… =)

Cherry
0

#2 men det skulle nog bli ganska söta kanin ungar :P

Pinscher2
0

Uppdatering: Inga ninbebisar idag heller Gråter

#59: Jo absolut =)

Lotta_A
0

Dom kommer! oroa dej inte :P

Cherry
0

i bland kan det ta lite längre tid än planerat…

Pinscher2
0

Nu är bebisarna på G, Olivia håller på o bygger bo nu =) =) =)

Horsegirl
0

Kommit några?

Hopi
0

#63; Kolla länken "Bilder på kaninungarna" som Pinscher2 skrivit! Där finns det bilder på dom små ungarna! Det är 2 st små sötisar! =)  (Den länken är en bit bak nu.. Men jag kan putta fram den! hehe)