Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 989 ggr
GabbiS87
0

OT- Läkarbesök

Idag var jag hos doktorn och lämnade blodprov. Ska se vad jag / om jag är allergisk mot något.

Troligen är det nånting eftersom jag knappt kan andas här hemma och det väser och piper i lungorna…..

Håller iaf tummarna för att det inte är kaninerna!!

Zvintos
0

Håller tummarna!
Vet hur det är med den jäkla allergin..

Listan kan göras låååång på vad jag är allergisk emot.
Men som tur är finns kanin inte med på listan. ^^
Enbart spån+hö. Tungan ute

GabbiS87
0

#1 Tack! Ja det är inte kul. Fick iaf medicin idag så får se om den hjälper. Jobbigt att inte kunna andas liksom ^^

Ja om det är spån/hö jag är allergisk mot är det nog lika jobbigt. Så jag håller tummarna för att det inte är något som har med kaniner att göra!!

[BonnieL]
0

Hoppas det inte är kaninerna!

GabbiS87
0

#3 Tack va snällt! <3

Eidesdotter
0

*håller tummarna så de blir blå*

thexclub
0

Oj, hoppas att det inte är kaninerna eller hö eller så :/

the vanity, it becomes insanity

GabbiS87
0

#6 Ja det är just det det kan vara =/

GabbiS87
0

ÅÅh håller på att bli tokig på att vänta… skulle dröja en vecka på provsvaren.

Jobbigt att må dåligt och jobbigt att vänta!

TereseE
0

Ush stackars dig, håller tummarna jag med för att det inte är dina små kaninvänner.

GabbiS87
0

#9 Tack Tessan! Jag också :)

Tarja
0

Vi håller alla tummar, tassar och tår för att det inte är kaniner du är allergisk mot! Förstår att det är jobbigt att vänta :(<3

GabbiS87
0

#11 Tack vad gulligt :) ja vänta är nog det värsta jag vet!!

GabbiS87
0

Idag fick jag svar på mitt allergitest och det var tråkigt besked…. jag är extremt allergisk mot gräs/hö. :(

Detta betyder att mina älsklingar måste flytta. Vi har inget utrymme att ha dom ute och medicin till matte kommer bli väldigt dyrt i längden så det är inget alternativ. Vi bor i en etta på 35 kvm så tyvärr kan inte kaninerna ha ett eget hörum heller.

Känns så tråkigt! :( trodde aldrig att det skulle hända mig!!

Zvintos
0

#13: Fy vad tråkigt! =/
Vet hur det är med hö-/gräsallergi, lider som sagt av det själv och det höll på att ställa till besvär för mina kaniner vid den planerade flytten vid årsskiftet.

GabbiS87
0

#14 Jaaa jag är jätteledsen :( mina bebisar ju!

Funderar på att lägga ut en annons här för att se om nån är intresserad, då vet man iaf att det är en kaningalning ^^

Linnet
0

Du kan inte prova med höpellets i stället då, har hört att det skulle vara bättre om man är allergisk.

[BonnieL]
0

Fy vad tråkigt!

Zvintos
0

#16: Antar att du tänker på hökuber/höbriketter.
Det är ett alternativ, men ett väldigt dyrt alternativ.
Kollade priset på foderbilen och 454g timotejkuber kostade 80kr.
Så det blir väldigt dyrt i längden. Obestämd

GabbiS87
0

#18 ja jag har övervägt det men som sagt väldigt dyrt med tanke på hur mycket hö dom äter. dessutom tycker dom ju om hö så mycket så jag vill inte ta ifrån dom det heller….

Linnet
0

Ojdå, ja det var dyrt, har ju bara hört talas om det, hade ingen aning om pris och så.

alwiz
0

Nej så tråkigt :( Förstår hur hemskt det måste kännas…!

Jag är också allergisk mot massor, som tur var inte kaniner men spån och hö kan jag reagera lite på när jag ska ränsa burarna

EllanA
0

Stackars dig!

kaningodis
0

Ne, fy så tråkigt!

Det vore ju en mardröm för mig om jag skulle bli allergisk mot hö!

Hoppas att din kaniner får bra hem!

Kastanjegårdens Kaniner

GabbiS87
0

Tack för ert stöd, det betyder jättemycket för mig! Jag hoppas också att mina små kaniner får bra hem! :)

Pärla kanske redan har ett nytt hem på gång, hoppas!

Eidesdotter
0

Åh, jag lider med dig!Rynkar på näsan

Önskar dig allt gott i jakten på nya hem åt dina kaniner. Hoppas du hittar rätt hem och att det kan lindra en smula mitt i allt. Du är en väldigt bra matte som vill deras bästa.

[findusen]
0

tråkigt med allergin :( det är ju det värsta som kan hända en djurägare att bli allergisk mot sina bebisar eller deras mat :(

min sambo är allergisk men så länge jag ger mina djur hö när han inte är hemma så dammet hinner lägga sig tills han kommer hem, så är det lugnt. vi bodde förut i en etta men nu har djuren fått klädkammaren att bo i, i vår nya tvåa :) ..vet inte om du har nån rumskamrat mer än djuren, men om du har det kanske ni kan prova om denne ger hö, när du inte är hemma? :) och du kan ju isf ha höet i sånna höbollar man hänger på burgallret så blir det inte att kaninerna har det i pälsen och drar inte runt det.. dom är lätta o fylla och min kanin äter iaf inte så mycket hö att det räcker att fylla en sån om dagen max!

kanske kan förvara höet nere i källaren och ta upp en liten påse till ett par dagars måltider?

thexclub
0

Usch vad tråkigt :(

the vanity, it becomes insanity

GabbiS87
0

#26 Jag har en sambo och oftast är det han som får ge dom hö nu men det hjälper inte.. mina kaniner äter mycket hö så det skulle bara bli krångligt att fylla såna där bollar 20 ggr per dag :-) Dessutom visade provsvaren att jag är extremt allergisk mot gräs så även om dammet hinner lägga sig så spelar det ingen roll.

Det känns tråkigt att det blev såhär men jag hoppas iaf att småskuttarna får det bra resten av sina liv hos någon annan!!

Än så länge har inte jakten på nya hem gått någe vidare, Pärla flyttade igår men kom tillbaka senare på kvällen. Familjen tålde inte heller kanin/hö. Så nu är hon till salu igen =/