Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 715 ggr
Sessy
0

kaninraser..

Hejsan! Jag är alldeles ny på kaninraser :) Hade en dvärgvädur som barn men mer erfarenhet än det har jag inte.. dessutom va det ett tag sedan nu :) Undrar om det finns någon ras som lämpar sig bäst som sällskap? Med sällskap menar jag kel och ta det lungt :) Eller är alla kaniner lika sällskapliga oavsett ras? Tack på förhand!!

Nickel
0

Dvärgvädurar är ju väldigt lugna, teddydvärgvädur är också lugna och snälla men dom behövs ju borstas varje dag eller varannan. :)

citronsaft
0

om du vill ha lung o kelig så tycker jag kanske nån typ av vädur, en hane, då dom brukar bli väldigt keliga o så innan man kastrerar. Sen beror det mycket på individen också:)

Om du vill köpa en kanin, tips? e att göra det från nån här eller annan uppfödare, då brukar dom vara vana att bli pysslade med och är enklare att få tama, än t ex kaniner från djuraffärer, vissa blir tama, men man är inte helt säker på att dom har blivit så mycket hanterade;)

Zvintos
0

Dvärgväduren är som sagt en bra och lugn ras.
Holländsk kanin är också härlig.
Men sen finns det definitivt härliga individer inom varje ras, bara man letar.

thexclub
0

Jag rekommenderar också dvärgvädur eller holländare, har en av varje och de är hur mysiga somhelst :)

Sen beror det ju på om du vill ha en kanin med mycket päls eller ej, det finns ju t.ex teddyvädur och lejonhuvad som tydligen ska vara lätta att få keliga. Men som Ninnih sa, det finns absolut bra kaniner inom varje ras.

the vanity, it becomes insanity

TereseE
0

Fransk vädur är (enligt mig) den perfeka familjekaninen för gos och gillar att ta det lugnt. De tillhör jätteraserna och kräver stort utrymme, mina frassar är frigående innekaniner.

Jag skulle rekomendera en hane (oavsett ras) som du kastrerar.

Fabiola
0

på tal om raser. är ny inom kaninvärden och fick en helvit hermelin. Hur är de som sällskapskaniner. han jag har är väldigt lung och snäll.

Zvintos
0

#6: Överlag är hermelinerna mer energiska än ex dvärgväduren och de kan ibland vara lite sprattliga.
Men hittar man bara rätt individ så.

Sessy
0

Tack hörni för alla era svar! Ql att det finns så många som är villiga att hjälpa mig i denna "kaninjungel" Glad

Ha en underbar dag!!!