Tillsammans
Hur två kaniner fungerar ihop beror mycket på individerna.
Vissa fungerar ihop, andra inte.
Så det är en chansning man gör när man sätter ihop 2 eller flera kaniner, vilket man bör vara medveten om och ha en lösning ifall de inte skulle komma överens.
Jag vet inte kön på Snurre, han vill inte bli lyft.han tycker att det räcker att mysa utan att li kramad..Så könet är okänt..Så därför funderade jag på om man skaffade en kanin å den blev kastrared innan eller om den redan är det, å gärna nån som kan visa Snurre att det är ofarligt att bli lyft å kramad..En kompis till min Snurris..
#4 Men om du aldrig lyfter honom, hur kan du då klippa klor t.ex? Man måste ju kunna hantera dom iaf lite grann!
#4 Ojdå, men då lär du börja med att kolla kön på henne/honom först. Är det en hane kan du kastrera honom och skaffa en ung/bebishona som kompis. Det brukar vara allra bäst. 
Är det en hona du har så kan du kanske hitta en redan kastrerad hane som söker nytt hem. Brukar finnas på Blocket tex och även här ibland.
Kollar han klor, dom är fina..han krafsar i jorden i sin rast Hage, enbart en klo bak som är lite lång men inte så det blir bevsär av den..Jag behöver inte lyfta för att kolla det, så att säga..Snurre är en jättgo kanin, men gillar inte att han förlorar kontakten med jorden..Han är en hitteknin, som hittades ute i skogen på en vändplats..Vet ej hur länge Snurre varit där, men inga problem att få kaninen in i transportboxen..Så han har varit nåns kanin, men det är så lätt att dumpa djur, kaniner å katter är utsatta..Hade väl inte planerat in en kanin i mitt katthem, men nu blev det så…Å jag får för mig att Snurre skulle vilja ha sällskap, för det är många timmar Snurre sitter ensam…

men om du kan göra allt förutom att lyfta så kan du kanske känna efter (Misstolka inte) om du känner kulorna? är det en okastrerad hane så känns ju det tydligt. =)
#7 - Kaniner är kolonidjur och mår alldeles utmärkt utan sällskap av andra kaniner. Vissa vill inte ens veta av andra kaniner.
Not your mom, not your milk.
Säger som Erica, du borde ju kunna känna efter om Snurre är en hane :)
Ska kolla Snurris, när h*n flyttar till vinterburen vi ska bygga till helgen…
Så i vissa fall kan det funka med en kompis, men man måste vara beredd med två burar utifall då??..Man kanske kan låna hem en kanin, på prov…Kanske då bäst med en liten unge, eller kan den bli skadad om Snurre blir arg..??..Många funderingar runt Snurre, vill bara hans eller hennes bästa..Det blir inte aktuellt förrän våren i så fall, med tillökning i kanin huset,…
#11 Ja det ska man absolut vara beredd på, deras relation kan ju ändras också. Och även om Snurre blir kompis med den nya kaninen så kan dom nog bråka nån gång också. Det gjorde mina två älsklingar för inte så länge sen! Maya flög på Putte och bet honom så pälsen rök! Men sen nästa dag var dom kompisar igen :)
Ok, alltså kan dom fajtas men ändå vara vänner…Men dom gör inte varandar så illa att dom blir sjuka eller allvarligt skadade då??..
För jag är som synes en kattmänniska å katter bråkar å leker, å det ser allvarligt ut många gånger, men stunden efter ligger dom å tvättar varandra..Alltså kan det vara lika med kaniner..

#13 det kan bli värre med kaniner…
#13 Gabbis87 fick ju sära på sina kaniner (kastrerad hane och hona) innan hon kunde sätta ihop dem igen. Så det är ganska alvarligt när det händer, om det händer.
#16 Men allra först måste du kolla kön på din kanin och boka tid för kastrering om det är en hane. 
men herregud, givetvis måste du kunna lyfta kaninen. Vad händer om den blir sjuk och måste kollas av veterinären?
Klor ska klippas när de blir långa.
Ang två kaniner, så tycker jag det är bättre du har en i varsin bur, då riskerar du inte att de börjar slåss och de har fortfarande sällskap av varandra.
Ja men herre gud, blir kaninen sjuk, så då lyfter jag den mot dennes vilja…Men eftersom den är en hittekanin, å vet inte vad den varit utsatt för, vill jag inte skynda på nått, utan jag gör som med mina vildfödda kattungar, det får gå i den takt dom vill, å så gör jag även med Snurre…Snurres klor behöver inte klippas, han har möjlighet att gräva i jord å dom är helt normal långa…Å hos oss funkar det jättebra..
#20 Klart du ska göra det som funkar bäst för Snurre =) H*n är ju utekanin så då slipas ju klorna naturligt som du säger!
#22 Nä som sagt, bor dom ute och gillar att gräva så blir dom ju inte långa :)