Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 708 ggr
Wings2Fly
0

S: Intresse för kaniner?

Fick höra av en kompis i skolan att en av hennes familjs bekanta behöver göra sig av med sina fem kaniner. Jag har själv inte plats för någon mer kanin just nu men jag tänkte kolla här om någon var intresserad, smart som jag är glömde jag nämligen att ge henne dem här hemsidans adress :P men har jag tur har dem kanske redan hittat den. Hur som helst, vad jag vet om kaninerna är att dem är dvärgkaniner(rasen vet jag ej). Färgen var svart vit sa hon. Dem är alla ute kaniner och jag tror några var ungar till nån annan av kaninerna eller något. Ska åka dit och kolla på dem imorgon för att det är så att jag kanske kan ta hand om en kanin tills jag hittar ett nytt hem om det är väldigt akut, men då ville jag gärna kolla här om det fanns något intresse för dem eller så.

Dem/jag bor i stockholmsområdet kan man säga. Kan ta bilder om någon önskar och ska också kolla vad för färg och ras det är+ ifall dem har stamtavla.

Wings2Fly
0

putt ;)

Zessan
0

putt:)

Föresten, imorgon så kan du ju ta o lägga in bilder, för intresserade:) Tyvärr har jag inte plats…

Wings2Fly
0

#2 Det var det jag tänkte, eller så tipsar jag ägarna om den här sidan ist.

Wings2Fly
0

putt :D

Idag hoppas jag få åka och kolla på kaninerna.

[Agneslundin]
0

kommer det bilder?

Wings2Fly
0

#5 Tänkte ringa min kompis nu och fråga när vi ska åka, men så fort det går kommer bilder.

Wings2Fly
0

Nu har jag varit och tittat på kaninerna, tipsade ägarna om den här hemsidan så ska se ifall dem lägger ut någon annons. Hur som helst det här fick jag redan på:

Det är fem kaninungar, mamman är lejonhuvad kanin(eller har iaf. lejonhuvad i sig om man säger så) Pappan är "samma" ras som mamman men har en förälder som antigen vad lejonhuvad dvärgvädur eller korning mellan dvärgvädur och lejonhuvad kanin. Ungarna är alltså inte renrasiga. Alla ungar har stående öron förutom en som har ett som ligger lite halvt. Två av ungarna ser ut att vara isabellfärgade(typ "gula" och lite grådassiga). Dem andra tre är manteltecknade och har lite mer man än dem andra två. Två av dem manteltecknade ser ut att vara bruna(madagaskar?) den tredje var lite svårare att avgöra. Alla kaninerna är pigga och nyfikna och springer ofta runt i hagen till deras bur. Ägaren kunde inte avgöra könet på dem, och eftersom jag inte är bra på det eller så är det fortfarande okänt. Kaninerna är nu åtta veckor och finns i enhörna.