Vitaminer?
Hej, jag har bara en liten fråga :)
Jag har en inne kanin på 1 år och jag tänkte höra, borde jag sätta in vitamin-tillskott i vattnet nu när årstiden ändras?
Han får sallad varje dag men tänkte om det kan vara bra med tanke på hur mycket kallare osv det blir…
Och om det är ett ja; Vilken sort är bäst? Pris spelar ingen roll, behöver ej vara billigt.
Extra vitaminer ska inte vara nödvändigt, då nästan alla foder innehåller det. =)
Brukar aldrig ge mina kaniner några vitaminer alls, oavsett årstid, bortsett från det som finns i form av grönsaker.

#1 Okej ^^ Var mest nyfiken för blev informerad om att gerbilerna skulle ha det (när jag hade gerbiler osv) men är ju 2 helt olika djur trots allt :)
Tack för svaret, då vet jag !! :D

Det spelar väl ingen roll vad det är för årstid om du har en innekanin, eller?

Nej, kanske inte. Men även om det är innekanin eller en utekanin så känner dom väl av årstiderna också?
Stampe märker i varje fall av det trots att han är inne.

#4 nja, det borde de väl inte göra för då skulle inne kaniner få vinterpäls på vintern precis som ute kaniner får, eller hur? :) På vilket sätt känner Stampe av årstiderna?

#5 Ja, fast hans päls är mycket tjockare nu när det börjar bli kallare o.0 Dock inte lika tjock som det är på utekaniner (tack och lov haha).
Han sover mer än vad han gör på våren & sommaren. Är det mörkt ute, som regn eller snö så sover han i sin säng istället för att busa osv.
Och då nämde någon att han kanske ska ha vitamintillskott så jag tänkte att jag frågar här utifall x)

#6 Skum kanin du har
haha
Men det är ju bra att man frågar för att va på den säkra sidan :)

#7 Ja, han är ju inte den normalaste kan man lugnt säga haha xD Är som med sånt som är kladdigt (typ banan) eller lite blött. Han går inte i närheten av det för det är läskigt att få i pälsen…
Ja ^^ Bättre att fråga för mycket än för lite xD

#7 Hahaha, min kanin har inget emot kladdiga och blöta saker. Han går gärna runt i lera och äter massa kladdiga saker särskilt banan ;D

#9 Jo, de flesta verkar göra det. Men Stampe är så kinkig och bortskämd haha. Ingen får röra hans frisyr för den måste ligga helt rätt annars är det katastrof xD

#10 Hahaha, såklart ingen får röra hans frisyr! Tänk om en hona skulle komma på besök helt plötsligt
Även kaniner måste ju ha lite stil

#11 Jao hahaha xD Dom som säger att kaniner inte har personlighet, dom vet nog ingenting hehe :D

#12 Precis :D