Bella, håll ut ! <3
Är det någon som känner igen sig eller har erfaren om detta, snälla skriv!
Igår kväll när mina kaniner skulle få kvällsmat såg jag Bella ligga i ett hörn & hon kommer alltid när jag ger dom mat. Men hon bara låg där och reagerade knappt på något. Jag höll tummarna på att hon skulle va sig själv idag men nej, hon va sämre.. hon är helt slapp i kroppen, äter inget, har hård & stor mage . . . min mamma håller på att ringa till veterinären & fixa så jag kan gå upp dit snart med henne, jag fruktar det värsta.
Bella, håll ut ! <3

Hon kan vara gasig, ont i magen? Masser är ett alternativ. Kaniner kan inte fisa/rapa/kräkas om jagej misstaget mig.

Har samma tanke som #1.
Har själv en tråd gällande detta om mage på sjuk kanin. Men ej fått något svar än, har tyvär själv för dålig kunskap om detta därför avstår jag att ge något råd.
Förutom att man kan prova att ge lite matolja samt massera. Det sa min veterinär idag då jag ifrågasatte vad man kan göra för att förhindra magproblem hos sjuk kanin.
Marsvin 4-ever
.

#1 Är också lite dålig på vad det och det kan vara. Men har ofta haft rätt, men tabbar gör ju alla.
Mat olja och massera som #2 säger, det verkar logiskt att göra.
okej tack så mkt <3 ska ut & göra det, hoppas det hjälper.
Hur mkt matolja ska ja ge henne?
Det kan vara förstoppning eller den tarmsjukdomen cocco(någonting). Hoppas ni får hjälp snart! Det är ju väldigt farligt med kaniner som inte får igång sina tarmar eller får förstoppningar.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Inbillar mig att hennes mage har blivit mjukare, men ska till veterinären om några få timmar, masserat henne nu 2 ggr och kommer fortsätta med detta tils vi kommer till veterinären , är så orolig för min "bäbis" <3

Hej
Det händer att min gamling på 9 år slutar äta mm
Men jag gör detsamma ,,lite olja massage ,,men jag ger även ljummet vatten lite då och då under dagen
Sen röra på sej ,,stillasittande kanin farligt
men som du beskriver så har din kanin även blivit slapp i kroppen
Tyv enligt min erfarenhet kan det vara mer allvarligt en förstoppning
Hade en hane som gick bort bara två år gammal med dessa symtom
Men han blev lksom slapp i kroppen och även huvudet hängde
men jag hoppas att det blir så att din lilla kanin blir bra
Håller tummar för er Kram

Matolja kan du ge cirka 1 matsked.
Marsvin 4-ever
.
#8 Hon vill inte röra på sig, och jag kan inte tvinga henne. Har satt ut henne i vår trädgård men hon bara lägger sig ner och inget mera. Bella är 1år & 6 månader prick idag.
Tänk så är det inte magen ändå? Vågar inte riktigt ge hennes matolja ännu, .. ska som sagt till veterinären snart och hoppas på att dom kan få henne frisk <3

#10: Veterinären ser nog vad det är. Hoppas på det bästa!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
håll om henne mycket! hoppas det går bra!
Frida & Paulsson
tack allihop. <3
bella min bäbis, ligger inne hos veternären nu . det va mkt allvarligt och dom ska testa att sätta dropp på henne i några timmar, finns en liten chans <3 hela familjen håller tummarna för henne.. albin är helt deppig, så har honom här inne så han får sällskap <3 albin, min prins har hela natten och dagen legat hos bella och slickat henne <3 underbara kanin.
Lycka till!
Hade en hane med samma symptom som tyvärr inte klarade sig, veterinären trodde det var trumsjuka.
veterinären sa att det är vanligt att bellas ras (dvv fuchs.) blir allvarligt sjuka ;O jag gissade innan på trumsjukan jag med men under de senaste timmarna har henes mage blivit bättre (inte lika hård - nästan mjuk och fin som den brukar vara) hoppas hon blir bättre, saknar min lilla bäbis <3 ochlikså albin som ligger här på skrivbordet. <3

Åh! Hoppas att det går bra för lilla Bella! Jag håller tummarna! :)
// Ludde
finns en liten chans hon överlever <3
#17 tack <3

Oj, hoppas att det blir bra! Jag och kaninerna håller tummar och tassar här hemma för Bella.
the vanity, it becomes insanity
#16: Sa veterinären varför just dvärgvädur fuchs blev sjuka?
Måste ju i sådana fall ha med pälstypen att göra, då dvärgvädur fuchs är samma ras som dvärgvädur bara med annan pälstyp.
Är det pälsen, borde ju andra fuchspälsade också drabbas, som hermelin fuchs eller Fuchs?
Låter konstigt att dvv fuchs skulle bli sjukare än andra kaniner. Det har jag iallafall aldrig hört.
Hoppas det blir bra iallfall <3
#20 Kan ju vara så att det har med hårbollar i magen att göra, men då borde även teddykaniner och övriga långhåriga kaniner räknas med i samma kategori tycker man…
Håller tummarna för Bella!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#22: Det är så jag tänker också.
Hur som, får vi hoppas att det går bra för din lilla tös tinaLY.
#24 Ush, nu blir jag orolig för att mina småfluffar ska bli akut dåliga så där. De fäller extremt mycket nu och jag borstar som en tok varje dag. Hoppas det kan underlätta för dem i alla fall.
Och hoppas verkligen att lilla Bella repar sig från sin sjukdom!

Håller tassar o tummar för lilla Bella.
Marsvin 4-ever
.

Lycka till så mkt med Bella.
Hoppas verkligen hon klarar sig! <3 Jag håller tummarna!

#21 Håller med, det är ju en dvv, fast bara med annan päls och det kan väl inte påverka.
bella avlivades precis. :'' ( veterinären sa hon inte blev bättre och hon va där i ungefär 3 timmar, han tror det kan vara något med hjärtat <3 saknaden är enorm <3 ska nu hålla albin sällkap så mkt jag kan för han är också deppig. . . saknar dej min älskade pälsboll <3 ..

Så oerhört ledsamt.
Tröstkram till dig.
Marsvin 4-ever
.

gud så tråkigt för dig!
Vad tråkigt. R.i.p :(
Usch vad tråkigt:( Tosca och jag ger en massa kramar till er!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Vad hemskt! Det är sååå hemskt att mista en kanin eller ngn annan nära.. :'(
Vad hemskt! :( Tänker på dig och Albin!
Beklagar sorgen! Hände något liknande med min lejonhuvade kanin Elvis. Är verkligen hemskt när sånt händer :'(
RIP Bella!