Kompostgallerhage inne
Tänkte visa lite bilder på nykastrerade Dumles innehage…

Ni andra som också har kompostgallerhage inne får jättegärna lägga upp bilder här. 

Så fint! :)) Han måste stormtrivas där ^^

Har tänkt bygga något sådant så fort vi flyttat på några bokhyllor så vi kan flytta på några terarier med ormar i… Vi ge min Lusegris lite större än vad han har.
"You just have to belive…"
Snyggt!
Händer det aldrig några olyckor utanför toalådan?
Skulle vilja ha så men vågar inte riskera att golvet förstörs; tål ej fukt så bra.
Kastanjegårdens Kaniner
Kaniner kan ju vamligtvis rymma både upp på bordet och soffan
#4 Nej, han är rumsren. Bara någon enstaka plupp som följer med när han hoppar ur lådan.
#5 Nu är ju hela våran lägenhet kaninsäkrad eftersom våra frassar vanligtvis är helt frigående så det vore ingen fara. Men han hoppar inte över kompostgallren och inte upp på bordet heller.
Efter veterinärens rekommendendation så får Dumle bo inne med oss i några dagar eftersom han är nykastrerad.

Ska han flytta ut sen?
Mysigt!
Va fint :)
Ska bygga en ny Hage åt mina kaniner. De ska få flytta in i datarummet senare, så fort det är färdigstädat och fixat.
#7 Han har bott ute hela tiden, men jag vet inte om jag kan flytta ut honom efter att han varit inne i några dagar?

Fint!
the vanity, it becomes insanity
Här bodde lilla Nikki innan jag flyttade.
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#9 Vilket lyxdagis de har! 
Jättefint! :)
// Emma :D

Ja det är ett dilemma, nu är det ju inte jättekallt, men ändå inte sommar heller. Har ju mina 4-veckors kaninungar i ett ouppvärmt förråd nu och funderar så på om dom kommer att kunna vara ute i vinter, kommer att behålla två från kullen, eller om jag ska ha dom i förrådet.
#16 Jo, det är ju svårt att veta vad som är bäst för honom. Antingen så flyttar jag ut honom som på tosrdag, eller också så får han bo inne i vinter och då kommer jag också flytta in Disa som ska bli hans kompis. Brukar ju vara bättre att ta in än att sätta ut.
Måste ha honom inne eftersom han är nykastrerad, så känns lite knepigt att sätta ut honom efter några dagar också eftersom jag gärna vill ha ordentlig koll på honom.
I ju för sig så brukar ju folk ta in sina kaniner för utställning under en helg och sedan sätta ut dem…
Någon annan som har några förslag?
Så mysigt Dumle har det!
Ett dilemma det där med stanna inne eller gå ut… Önskar jag hade något bra tips?. Min gissning är att det krävs lite längre tid inne för att han ska ha ställt om till den temperaturen, att det alltså skulle vara OK att sätta ut honom igen på torsdag om inte vädret är väldigt kallt, men jag vet ju egentligen inte alls…
Hade det varit mitt i vintern tror jag däremot inte att det skulle gå.
#18 Tack!
Tidigare när jag tog in Dumle så verkade han inte trivas så bra pga värmen. Men nu har han anpassat sig och verkar trivas. Sedan har jag kollat vädret och det ska tydligen bli jättekallt.
Hmm, mindre bra att kastrera en utekanin vid den här tiden. Men är ändå glad att det är gjort innan han hinner bli hanig plus att jag längtar tills han och Disa kan leva tillsammans. 
Har haft en massa funderingar fram och tillbaka under hela sommaren när jag bara hade Disa på balkongen angående ute eller inne under vintern. Vill hellre ha alla kaninpluttarna inne eftersom jag kan umgås mer med dem när jag har dem nära och slipper oroa mig för dem när det är kallt ute.
Om mina småttingar ska bo inne också så får det bli barngrind till köket där frassarna är. Barngrind till köket behövs oavsett pga av min lilla dotter som hittar på bus.
Ha ha, nu sitter jag här och tänker "högt". 
Tror på din idé.:)
#14 Tycker du? Jag dom gillar det, speciellt tältet =)
Nu blev det i alla fall så att jag satte ut Dumle idag. Pratade med veterinären och han sa att det skulle vara okej. Kommer kolla till honom ofta, men han verkar pigg, glad och lagom varm i alla fall. 
#22 Det blir säkert bra! Han är ju van att vara därute =) Så kan du ju fundera vidare på om du ska ta in dom då. Förstår hur du tänker med gosandet, blir ju närmare till hands om man har dom inne men sen har dom ju varann att gosa med så ^^
#23 Jo precis. Längtar så tills de kan vara tillsammans därute! Min man har förresten döpt om Dumle till Gizmo idag.
Tycker det är jättekul när han visar intresse för mina kaniner så han fick sin vilja igenom. 
#24 Jahaa där ser man =) Blir det inte svårt att vänja om sig nu då?
Var likadant för mig med Maya, min sambo fick sin vilja igenom. Jag ville hellre att det skulle vara en Alice ^^ Men jag ville att han skulle känna lite mer connection så han fick bestämma tillslut!
#25 Nej, vi har inte haft honom så länge så det blir nog bra. Hans flickvän har jag döpt till Disa, men vi kallar henne alltid Fluffen. Blir nog lättare för våran dotter också. 
Hon kan Diezel och Daisy och vet vem som är vem av dem, men sedan blir det svårt när de andra hade snarlika namn… 
Åh, men vad bra!
Gizmo och Fluffen låter ju bra.:)

Han inte läst hela tråden men angående att sätta ut honom igen så tror inte jag att det är några problem. lite extra halm i buren så vänjer han sig snabbt igen. jag han såpass mycket päls så ag tror inte att han kommer att må dåligt av det =)
#30 Nej, det gick jättebra att sätta ut honom igen.
Men jag är ändå sugen på att ha Gizmo och Fluffen inne i vinter. Vi får väl se…

#31 jag förstår dig, det är så mysigt med dom innomhus och man har lättare för att mysa med dom långa stunder =)
Men hur kommer du lösa det med fördelningen då? =)
Åh nej, nu blev ju jag förvirrad, haha! Måste få in Gizmo i skallen ;D