Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 757 ggr
KexChoklad
0

Kaniner - den bästa medecinen!

Jag lider av mycket svår ångest , vilket gör att jag går runt o jaa bara deppar o är orolig. Men idag gick jag ut med en av ninerna! O jag ska säga er! Efter den promenaden , känner jag mig lyckligare en nånsin! Efter att ha sett Jamaicas glädjeskutt så insåg jag att livet är så mycket mer en bara lidande!, Hihi , Så varför slösa bort hela dagen med att sitta o må dåligt ? , plocka fram ett sele , trä det över ninen , o låt äventyret börja!

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

spiritedaway
0

Djur allmänt har den effekten tycker jag :) Bra att du mådde bättre efteråt! ^^

TereseE
0

Jag kan bara hålla med dig, kaninerna är jättebra för hälsan. Glad

KexChoklad
0

Hihi :D Trodde aldrig att det kunde vara så kul att gå ut med niner i sele , så nu blir det till att införskaffa nåra :D

// Elin

Zvintos
0

Kaniner är definitivt bra för hälsan! ^^
Vet inte vad jag skulle göra utan dem!

KexChoklad
0

Hihi!

// Elin

TereseE
0

#3 Det är jättekul! Brukat ta med mina till en park i närheten, folk kollar lite snett på en men kaninerna har superkul. Glad

thexclub
0

Jag tror att absolut att djur kan hjälpa en väldigt mycket ur svåra tider, främst med tanke på att man oftast måste ta hand om dem och därför inte bara kan ligga i sängen och göra ingenting. Och så känner man ju att det finns någon/några som verkligen behöver en också :)

the vanity, it becomes insanity

Qepta
0

håller med allihopa!

är också otroligt deppig men chili gör allt toppen även om hon kan vara riktigt jobbig också så får ja alltid ett leende på läpparna nör ja ser hur hon håller på, utan chili här hemma vet jag faktist inte hur och vem jag skulle varit idag.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Serenity
0

Håller med! Djuren gör verkligen livet roligare och ljusare :)

Sara-D
0

håller med! då mina föreldrar skilt sig och det har varit meycket med syv föreldrar ,domstol osv. Så har alltid mina djur varit där och tröstat mig när jag blivit ledsen < 3

minkaninester
0

Hade en liten period då jag tyckte allt var jobbigt, men varje gång jag kom ut till kaninen mådde jag mycket bättre, och så är det fortfarande. Hon lyser upp min dag något alldeles extra.

Som #6 säger brukar jag ta min till en skog där mycket folk håller till, är bara 13 år men får menande blickar som jag mycket väl vet vad de betyder men jag har det trevligt med min kanin, så länge hon finns kan folk få tycka vad de vill ;P

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

KexChoklad
0

Jag går då utanför hos oss , till mitt favvoställe , på ett litet berg :P Men enligt Jamaica kan man ju inte sitta där hela tiden utan man ska springa runt hela gården ;) Ska nog g ut med gosan idag o se vad hon säger!

// Elin

Sara-D
0

okej kul! :) ska med gå ut med min lilla simba i dag < 3 vi har med ett berg utan för vårt hus. och där ska simba klättra ;o? x)

hahah med det är mysigt att vara ute med ninisarna < 3

KexChoklad
0

vad kul :) Men nu blir det till att ta på sig vinterjacka! det är ju jättekallt ute!

// Elin

Sara-D
0

ja det är värkligen jätte kallt! mina kaniners vatten har fryst till is nu på morgonen!

KexChoklad
0

#15 ojj :O Men hur ska man göra då i vinter då ? Med vattnet ?

// Elin

Sara-D
0

#16 det är bara att ta in vattenskålen/flaskan och smälta isen med varmt vatten och fylla ¨på nytt :P nu är ju bara ytan is men på vinter är allt vatten is!

KexChoklad
0

Okejj! har hört folk som satt vantar på flaskorna för att dom ej ska frysa , funkar det?

// Elin

Tarja
0

Eftersom jag aldrig har haft mina kaniner ute på vintern så jag vet inte.. Men det finns speciella vattenflaskvärmare, vet dock ej om de fungerar.

kaka1234567
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja kaniner är värkligen bra för hälsan men alla andra djur med.Våra djur är lyckan i vårt liv dom är aldrig duma mot oss eller förstör för oss de är bara lycka =)

Lägger in en bild på min blivande kanin =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17: Eller så skaffar man vattenskålar av plast.
Har själv såna - skitsmidigt!
Skålarna hänger på gallret och sen när man behöver byta vatten, tar man bara av skålen och vrider lite på den så lossnar isen.
Sen är det bara att hälla i nytt vatten igen.

Ska införskaffa några nya, då jag inte vet vart mina gamla tagit vägen.
På bilden syns skålen, dock utan "spillkanten" på.

LinneaJohaanson
0

Du är smart du Ninni ;)

Och jag kan tilllägga att kaniner verkligen är det bästa möjliga!
skulle inte överleva utan mina kaniner, har haft kompisar som sålt sin efter ett tag efter att ha tröttnat :O hur kan man tröttna på en under bar liten päls boll? Nej kaniner är livet!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Sara-D
0

#18 jag har faktiskt aldrig provat det! men ska göra det nu till vinter :P

ch2o
0

Vad roligt att det hjälper dig så mycket.

Lider själv av bipolär sjukdom men känner en KLAR förbättring de senaste 3 månaderna när jag har haft Prudence hos mig. Hon är alltid min vän och finns alltid där. Känns som om hon förstår när man har det svåt. Kaniner är underbara djur.

Frida & Paulsson

[BonnieL]
0

Instämmer, kaninerna betyder så mycket -iallafall för mig :D

#21 Det där var smart, ska nog använda skålar på vintern och flaskor på sommaren.