Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 446 ggr
totten
0

Nu blir det bara Cuni complete

Efter att vi provat lite försiktigt med olika pellets blir det nu bara Cuni complete här. Curman äter bäst av det, det verkar bäst av det vi provat och inga färgämnen och långa fiberer. Jag gav bort Lottie påsen till en kollega i dag som annars ger någon blandning till sina i massor…. (Hans kaniner har blivit öveviktiga…) Så nu blir det bara detta en stund hos oss…

citronsaft
0

Jag har hört att lotti inte är så bra, och ska helst ges till magra kaniner… Visst är det bra att han inte ger sina kaniner den konstiga blandningen som gör dom lite överviktiga, men jag tror lotti är fel att ge till överviktiga, iaf vad jag lärt mig här på sidan;)

totten
0

Ja jag sade det också men när han berättade om blandningen han köpte och hur mycket han gav tyckte jag att det var bättre han fick min Lottie än ingen alls….

Zvintos
0

#1: Har snarare märkt att Lottie fungerar tvärtom.
När jag hade Lottie fick jag ge nästan 1dl till mina dvärgvädurar för att de skulle klara av att hålla hullet.
Med min pellets jag har nu (krafft groov 125 + rabbit royale) behöver jag knappt ge ½dl, ger snarare 0,4dl.

citronsaft
0

#2 visst e de det:)

#3 okej, men det är iaf vad jag läst här;)