Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 664 ggr
Celma_jojo
0

Kan eran kaniner trix??

Jag försöker lära min kanin att spela död på komando. Han är jätte duktig:D

Kan eran kaniner trix?

Cherry
0

Min kanin kommer om jag ropar på hennes namn men hon är van att få lite kanin godis när hon gör det så nu kommer hon bara för att hon vill ha godiset :P

Cherry
0

*puttar*

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Albin ätter sig på bakbenen på kommando. Håller på att lära honom pussas också :)

Upp Albin!

myriis
0

Hm.. Mina kaniner lär sig lite av sig själv kan man säga :P Det är inget som jag direkt "tränat in"

Roxy kan "pussa" på komando. Detta var för att hon älskade att pussa folk och jag började säga "Puss puss"  när hon pussade mig på munnen :) Så när man säger "puss puss" pussar hon en på munnen ^^

Candy kan tre saker. Först kommer hon när jag ropar på henne. Oftast vill säga. Sålänge hon inte är på rymmen xD Det funkar när hon är i rasthagar, i buren och i sele. Detta har hon helt enkelt lärt sig själv. Och så lyssnar hon när man säger "Candy"

Hon kan också hoppa upp i buren (det är en två fackare och hon bor högst upp) Om man säger "Upp i buren" letar hon efter något att hoppa upp på för att sedan ta tag med klorna i Roxys burdörrs galler och hoppa vidare till sitt fack.
Låter henne dock inte göra detta "med flit" då jag är rädd att hon ska skada sig, dvs. tappa taget. Det är mest kompisar som missbrukar kommandot, dem säger "Upp i buren" för att dem tycker det ser häftigt ut när hon hoppar. Dem lyssnar inte när man säger åt dem >.<

Och så kan hon "Upp" Som betyder att hon ställer sig på baktassarna. Jag tränar/tränade detta lite smått genom att säga  "upp" när hon ställde sig på baktassarna, och så lärde hon sig :)

Denna kommentar har tagits bort.
Frida-L
0

Jag håller på att lära Elvis och Skruttan "upp", varje gång de klarar det får de godis. Nu ställer de sig på bakbenet varje gång de vill ha godis.

Aourora
0

Våra kaniner kan massor av trix som jag lärt dom genom klickerträning-som jag förklarat hur dte funkar här på kanin i fokus=)

specielt Ninni, min dvärgvädurshona kan massor av trix!Några av dom.. allt detta på komando--har lyckats fånga några svåra på bild..

• High five!
  • Får man en puss?(hon pussar då på händer eller i ansiktet =))
  • Stå upp! (står på bakbenen)
  • Ligg ner/ligg på sidan.
  • Pang du är död*(stelnar till och lägger sig på sidan eller mot marken och är blixtstilla, och när hon har spelat klart när jag säger bra duktig du är :p så brukar hon göra några luftsprång och busa omkring(hon verkar tycka att dte är väldigt roligt , likadant med hunden :)
  • FÖLJ efter! (följa Jhon.). hon följer min ena hand vart jag går(inte på promenad ute fösrtåss)
  • Stanna! (funkar verkligen bra! även ute utan koppel!)
  • Rulla dig! funkar bara på sådanna ställen då det är inbjudande att rulla sig på (inte på hårda underlag)
  • HOPP! hoppar över de man ber henne att hoppa över --
  • Snurra! (som spinning typ )
  • Vandra!ninni går på bakbenen!
  • PRATA/kan du säga nåt? ( Ninni gör ifrån sig ett oftast ganska lågt och kort ljud(hummar) Vissa dagar är hon verkligen på humör och verkar riktigt pratglad och då kan hon humma väldigt varierade toner, och mycket., även av sig sj.utan komandot..
  • Hopp och lek :) ninni får detta komando"" när vi klippt klorna/borstat henne eller annt som hon inte tycker är helt underbart, även om hon oftast njuter av borstningen..men står ut att ligga slill under kloklippningen. när hon får komandot så hoppar hon i väg och gör luftsprång eller undersöker något..spännande..(om vi inte säger hopp och lek så sitter hon kvar och väntar på att vi ska göra något mer, om hon inte är på bråk/bus humör och försöker smita ifrån något..(kloklippning tillex.. me det brukar aldrig va några problem med det heller.
  • Kom hit ÄLSKLING, säger man inte det sistnämda så bestämmer hon/även valentino kan detta  att inte komma.
  • gå in! (jhar alltid alla våra kaniner kunnat) har haft många kaniner förr..det har vi ibnte lärt dom, det förstår dom genom kroppspråket--vi har inte jättehöga burar.40cm höjd max.
  • Krama mig, ninni kan detta men inte valentino, hon gör som high five men med båda och lutar huvudet mot handen samtidigt, men detta är oxå självlärt..
  • Sitt här! en inbjudan att dom får hoppa upp i knäet när man är ute i sele eller så, annars hoppar dom alltid upp på en  automatiskt. Funkar även på axeln för valentino, han tror att han är en pappegojja..haha

jag tror att det va det mesta.. på bilderna är det ninni som gör high five och andra bilden är det ninni som VANDRAR-titta noga hon har en tass i luften --på väg…:)

jag tycker att dte är jätte roligt med clickerträning både till min pudel och till kaninerna som oxå uppskattar det :) jag hoppas att fler provar på det =)

Aourora
0

oj va långt det blev :O

och andra bilden, vandra ninni!

Aourora
0

putt :)

Lotta_A
0

#8: Vilken helsöt bild :)

Min Molle kan väl det dom flesta andra kan.
Han kan komma när man ropar och så kan han stå på bakbenen när jag säger "upp" :)

KajsaM
0

Hampus är lite tjurig, man håller på att lära han "upp" :)

amand
0

Alfons kan hoppa upp i buren när jag säger "Hopp upp". När han är lös ute så brukar han även hoppa upp av sig själv ;P

myriis
0

Justdet.. Håller på att lära Candy gå lös på tomten. Hon kan kommandot "Gå till rasthagen" xD Ganska coolt, eftersom om man släpper henne vid buren och säger "Gå till rasthagen" springer hon runt huset, förbi träden , in i "kanin-rasthage gården" och in till sin egna rasthage :D

Aourora
0

#10 TACK och jag håller med :)

Noa-Nisse
0

Skalman kan absolut inget trix alls! hihih han är för lat för det! men jag ska nog försöka!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Muumintrollan
0

Punzie kommer när man kallar på henne….

Hon hoppar när man säger "Hopphopp"…

Hon kommer o gosar med nosen när man säger "kom Gosiiiii"…

Hon kikar fram när man leker kurragömma o säger "vaaaar e Punzie"…

Men det här har vi inte direkt gått inför att lära henne, det har bara blivit….så om vi tränar henne kanske hon också kan lite mer trix snart…

KajsaM
0

Då jag var i stugan så släppte jag ut hampus så att han fick skutta lite, och ´då skuttade han in i alla rum medans jag såg på tv. Och då ropade jag " Haaaampus" och då kom han :D

Lotta_A
0

#17: wow. han börjar lära sig :)

KajsaM
0

Jajamänsan ;)

amand
0

Har lärt Alfons att stå på bakbenen när jag säger "Upp o stå"

KajsaM
0

Duktig Alfons är =)

Clariiz
0

Mina kan inga trix ännu! Men jag ska förka träna nått med dom. Problemet är att dom inte är godis grisar som alla andras verkar vara :P. Kan försöka med Stå på bakbenen eller nått. Kan man säja upp då?? Det kan man ju visa med handen och dom älskar torkadeväxter. Kommer ej ihågnamnet men det är jätte nyttigt, tur dom älskar det ;). Kan man prova med detta då?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

#22: Absolut! Jag vet en annan kanin här som inte alls är en godisgris, Albin! Hans favoritgodis är pellets :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Aourora
0

#22 det är bra att träna tidigt på morgonen, vid skymningen, kaniner än skymingsaktiva och mest alerta då<! sen är det bra att tränainnan frukosten! då vill kaninen gärna ha godiset, men träna inte allt för hårt!

Lotta_A
0

Det viktigaste är att kaninen har roligt! Och att den inte tröttnar

Tina-A
0

#24: Ville bara säga att skymning betyder på kvällen och gryning är på morgonen :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]