Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 486 ggr
Mumiin
0

Är de normalt bland hanar?

Mumin är min första hane och när ja kommer
till honom ( buren / hagen ) så hoppar han omkring och verkar jätteglad, samtidigt som han gör ifrån sig ljud. Inte morrande, och de låter inte som om han är täppt. Utan som om han väser, fast lite positivt. Lite svårt att beskriva det, men när ja kommer så gör han det, hoppar upp i famnen och är jätteglad. Men han gör inte så när t.ex min syster kommer till honom.

Är de normalt? :)

Rorosjons
0

Att dem hoppar omkring och brummar sådär brukar många hanar göra. Det är normalt =).
Sen kan det vara så att han känner dig bättre och är mer vaksam mot din syster =).

Zvintos
0

Min förra hane gjorde så, plus att min nuvarande gör det också. ^^
Så gör han så fort någon kommer till/går förbi hans Hage eller bur. =)

Syrrans hona lät också sådär hela sommaren.
Men sen var hon konstant brunstig då också. Oskyldig

Mumiin
0

1 o 2# tack! Då vet ja att de inte är farligt eller någonting fel på min lilla tok ;)

Rorosjons
0

#3 Absolut inget fel på Mumin ^^,

Sjomoren
0

Det är för att han är kär i dig! Det låter kanske lite konsigt men jag hade en hane som höll på likadant med mig, ingen annan. När jag kom in i buren (han bodde i en hästbox) hoppade han runt mig i en cirkel och brummade/hummade. Det är någon sorts parningsritual har jag både läst och hört, visst är det gulligt? :')

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

Mumiin
0

#5 Haha jo de är jättesött! Och sen klänger han på benen hela tiden, ibland påminner han mer om en hund än en kanin ;')

alwiz
0

#5 Så gulligt :)

Min kanin springer också runt mig typ 10 varv när jag kommer in i hennes rasthage, efter hon har sprungit sina varv så kommer hon och hoppar på benen.

Mumiin
0

#7 hahahha :D

Den här tråden kan man ju nästan byta namn på o ha som " sötast med kaninen sin " haha :D

LinneaJohaanson
0

SÖÖT! :D

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[BonnieL]
0

Haha, så gulligt :)