Kattmat?
Imorse gav jag kaninerna sin pellets som vanligt, sen gav jag mig iväg till jobbet.
På eftermiddagen när jag kom hem öppnade jag buren för att "prata" med småskuttarna.
Efter en stund går Maya fram till matskålen för att poängtera att det är slut! "Jag vill ha mera" Vilket hon inte får men iaf.. Så plötsligt låter det som att det är en liten pellets kvar i skålen.. ni vet hur det låter va?!
Så jag tänker; vad konstigt att lämna kvar en pellets….?
Jag tittar, och hittar något som liknar en halväten katttorfoderbit. Kattfoder brukar ju vara formade som fiskar eller så.. och den såg ut precis så, huvudet avbitet. Fotade också hehe ^^
Äckligt tyckte jag :S
Svårt att se om det är kattmat eller inte på bilden ^^
Men det är nog inte så bra att den äter kattmat, för det brukar väl vara kött i det? Ock kaniner är ju veganer.
#1 Jaaa eller hur! Fattar inte hur den hamnade där för det bor ingen katt här ^^
Jag frågade om dom hade haft hemligt kattbesök under dagen men ingen av dom vågade berätta :P
#2 Haha, det va lite skumt ;D Men kan det inte vara pellets som blivit blött? För då sväller det ju upp.
#3 Nä det tror jag inte, var en liten bit och såg inte alls ut som mina pellets i färgen. Jag tänker att det nog har hamnat där redan från fabriken isåfall… om det nu är kattmat. Ser verkligen ut som det!
Så man kanske ska byta foder…..?