Honor som ..
Köpte 2 honor för typ 5 mån sedan. Detta som jag skriver nedan HAR GÅTT ÖVER och INGA ungar blev det.
När dom blev köns mogna började dem "jucka" på varandra. Blev rädd jag fått 2 hanar särskilt att Lollipop (som gjorde det mest) var en hane. men det visade sej endå att båda ÄR honor.
Är det normalt att 2 HONOR börjar "Jucka" på varandra när dom blir könsmogna??
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Blir verkligen intressant att se vad folk svarar!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
MM men ingen svarar jue ;(
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Det är ett dominansbetende.
tack jag tänkte först dom kanske bestämmde rang? (eller vad det heter på kanin språk så heter det på häst varje fall) Men sen började jag undra..
tack för svaret
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

hehe Förstår att du blev orolig, att det var en hane o en hona! Så där var det när jag köpte mina första 2 möss för några år sen! Jösses vad orolig jag var; tänkte att nu får jag MASSOR av möss… hehe men det var två honor, och det är nog ganska vanligt att dom kan göra så, just när dom blir könsmogna och kanske även när dom är brunstiga.
mm, mina var ju syskon också. okej om dom inte vart det men de var små.. tur det inte var en hane å en hona.. phu.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Ja skönt det! Inte så kul när dom själva är barn och syskon, och man inte har planerat nån kul.. Det skulle vara rent hemskt! Men tur att det var lugnt iaf! hehe
mm, tur det gick som det gick :) fast jag ska ta en kull på jallafall en av dom till sommarn. då är dom nästan ett år. så jag ska ta i Maj/juni nån gång för dom fyller 1 i slutet på juli.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#3: Ja, det var det jag hade hört också! Vår förra hona gjorde det på en hane förut..!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tur att det inte blev några bäbisar ;D
Jag kommer ihåg när våran hoan leah juckade på våran kastrerade hane molle.. Såg jättekonstigt ut, men som ni redan sagt så är det dominansbetende. Dom bestämmer rang helt enkelt.

#11 Hehe vad roligt det ska ha sett ut :D
;) mm. Längtar tills i sommar! ska hitta en Löwen hane att ta ungar med. helst en ljusbrun eller brun/vit eller nått. hoppas på gul/svart japan tecknat.. Min favvo färg :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Skojj :D
haha aa, har nån här haft ungar nån gång? (typ alla)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

#15 Gör en ny tråd eller kolla för vi har haft nån.. :)
Smart ide! det ska jag göra!!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Gör det!

Hej :)
honor *juckar på varandra* för att dominera varandra och det gör inprinsip alla honor, och hanar, honan kan jucka* på hanen oxå, vilken tur att dte inte kom några ungar :)
tjoo
har fixat det nu! fick svar direkt ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com