Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 522 ggr
myriis
0

"Nej" kommando!

Har ni något speciellt nej kommando till era kaniner? När kaninerna går någonstans dem inte får vara dunkar jag lite med handen mot väggen/golvet :D Annars om det bits/eller rivs brukar jag bara säga "nej" bestämt..

Tina-A
0

Då man helst inte ska straffa kaninen eftersom den kan bli rädd är det lite svårt, men det bästa är om man säger "nej" och flyttar undan kaninen och får den att sluta. Man ska inte skrika eller låta för mycket då det kan skrämma den och det är ju inte så bra. Men att flytta och säga "nej" är bra.. Vi har dock aldrig behövt det vilket är skönt :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Tur för er ;) Kaninerna blir inte direkt skrämda när jag dunkar med handen i golvet/väggen. Dem vet att det är en varning och annars kommer jag och lyfter dem där ifrånFlört

Frida-L
0

Jag läste att man kunde ta en blomspruta och spruta på avstånd i pannan (ej i ögonen) på kaninen om den gör något den inte får.

KajsaM
0

Jag sägar: Men Hampus vad har du nu gjort min buse :D

Lotta_A
0

#4: hehe :) sött

Det där med blomsprutan kanske fungerar, har dick aldrig testat det. Det enda jag gör är att säga nej bestämt. Fungerar inte det så lyfter jag helt enkelt bort ninen..

KajsaM
0

Hehe, men inte han har skuttat därifrån så tar jag bort han :D

Clariiz
0

Har inget :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Aourora
0

läskigt att andända blomspruta, om man prickar fel så kan man träffa ögat(oavsiktigt) och kaninen kan bli blind tillomed!

stampa i golvet(inte allt för överdrivet) ett nej! eller ett- jag- har- kommit- på- att- du- gör- något -jag -inte- vill -att -du -ska -göra -mening funkar bra.

Clariiz
0

tralla la

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com