Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1206 ggr
Lole
0

Färg, teckning?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ingen expert på färger och så… ;D

Så jag tänkte fråga lite här, jag har en fråga.

En av mina kaniner (som alla är lejonhuvade kaniner) ser ut som scheck(?) Fick nyss höra att scheck är ovanligt på lejonhuvade så jag undrar om hon verkligen är det eller om hon kan vara brokad..

Hoppas bilden går att se på… Något som man inte ser så tydligt på bilden är hennes fläckar på ryggen. Det är som ett "bubbligt sträck", alltså lite ojämt och sånt.. ;)

Sashhi
0

Lär snarare vara madagaskar brokad, men inte helt omöjligt att hon är scheck. Har du något foto närmare bakifrån när man ser ålen tydligt?

Not your mom, not your milk.

Lole
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1# Tack för svaret. Jag är inte säker om detta är på henne eller på hennes syster, de är väldigt lika uppifrån. Men här ser man i alla fall ålen lite bättre :)

Lole
0

Ja, ser nu när bilden är lite större att det är hennes syster på den senaste bilden ("2). De är väldigt lika men hennes syster är i alla fall brokad, för hennes "mustach" är bruten. Men det är inte hennes Cookies (som jag undrade över). Skillnaden mellan dem är också färg nyansen. Cookie är lite mörkare i färgen.

Så på bilden av hennes syster blir färgen fel, men ålen är lika på dem ;)

Zessan
0

är inte så bra på färger och teckningar, men brukar inte ålen gå äna upp till nacken?

Zvintos
0

Madgaskar brokad. =)
Den har för det första inte hel ål, men saknar även fläckarna på sidan för att kunna vara schecktecknad.

Lole
0

#5 Ok, tack för svaren och allting :D

Rorosjons
0

Är den inte Havanna brokad?
Ser ut att vara på tok för mörk och brunaktig för att vara madagaskar, eller misstar jag mig?

Sjomoren
0

#7 tycker också att hon ser Havanna ut x) men det är svårt att se färger på bilder eftersom ljuset gör så mycket.. hm (=

MVH Martina - Sjömorenskaningård
www.sjomorenskaniner.se <3
Medarbetare på teddykaniner.ifokus.se

Rorosjons
0

#8 Självklart gör ljuset mycket, men tyckte iaf det såg så mörkt ut ^^,

Lole
0

Jag vet inte riktigt. Hennes syster har samma teckning fast en ljusare variant av färgen, alltså madagaskar.

Cookie (kaninen jag frågade om) har en mörkare brun… Så jag vet inte …

Zvintos
0

Nu när jag tänker på det, kan det inte vara zobelsiames brun brokad?
Hade tidigare en hona som var sådär riktigt mörk på nosen.

Har du några nya bilder i bättre ljus? =)

Lole
0

Jag ska kolla :)

Jag har det inte vid denna datorn men den andra… Ska kolla så fort jag hinner :D

jossan84
0

#11 Nja, tycker den har för kraftig färg på ryggen för att vara det. Är dessutom rödbrun i nyansen som madagaskar.

Sashhi
0

Den är helt klart madagaskar. Ser man tydligt på öronen dessutom.

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#7, #8 Sassa här hemma hos mig är så där mörk som TS kanin, och hon är madagaskar :))